Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید علی اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: عملیات پیشگیری و کنترل آفات زیستی و غیر زیستی در بیش از ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه از ابتدای امسال تاکنون، در سطح فضاهای سبز کلان‌شهر مشهد اجرایی شده است.

 او افزود: با توجه به گستردگی محیط شهری و وجود بیش از ۶ هزار هکتار فضای سبز در کلان‌شهر مشهد، نگهداری و توسعه این فضای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ و نگهداری فضای سبز شهری، پیاده سازی مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌ها در گونه‌های گیاهی موجود درفضای سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: هرساله با پیاده سازی تلفیقی با استفاده از روش‌های اصلاحی، تقویتی و کنترلی تلاش شده تا با استفاده از آخرین دستاورد‌های علمی و تخصصی و به‌کارگیری روش‌های نوآورانه با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، نسبت به مدیریت کنترلی عوامل زیستی و غیرزیستی با اولویت روش‌های کم خطر و همسو با محیط زیست نسبت به نگهداری این مجموعه ارزشمند گام‌های موثری برداشته شود.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح «توپیاری» در ۱۵ کیلومتر از پرچین‌های سطح مشهد

انتظام بیان کرد: با پیاده سازی این رویکرد، حجم سموم مصرفی در سال‌های اخیر در مقایسه با زمان‌های مشابه سال‌های گذشته، کاهش چشمگیری داشته که باتوجه به وضعیت آلودگی‌ کلان شهرها، این روش  از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار شده است.

او تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشترک با مراکز علمی و تخصصی، برگزاری دوره‌های بازآموزی و کارگاهی برای کارشناسان فضای سبز سطح شهر، تغییر روش‌های کنترلی و توجه به مبحث پیشگیری در مواجه با عوامل پاتوژنیک، توجه به بحث تغییر گونه و استفاده از گونه مقاوم، راه اندازی بوستان‌های سبز با رویکرد بوستانی بدون مصرف سم، اجرای طرح معاینه فنی ادوات سمپاش فعال در سطح فضای سبز باهدف کاهش تاثیرات نامطلوب سموم درمحیط، توجه بیش ازپیش به عملیات‌های اصلاحی و تقویتی برای گیاهان باهدف افزایش مقاومت درمقابل حمله آفات وعوامل بیماری زا، کاربرد تله‌های حشره گیر همچون تله نوری وتله‌های چسبنده بصورت الگویی در سطح فضای سبز بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در زمینه کنترل آفات، بیماری‌ها وعلف‌های هرز در فضای سبز کلان‌شهر مشهد است.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد فضای سبز کلان شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که .باعث نگرانی خانواده های ولایت مدار ایرانی شده قطعا در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • چرا اسرائیل درصدد کنترل نوار مرزی مصر ـ غزه است؟
  • از رفح تا قاهره؛ چرا اسرائیل درصدد کنترل نوار مرزی مصر ـ غزه است؟
  • هاآرتص: شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی گذرگاه رفح را مدیریت می‌کند
  • ۶۶ حادثه درپی طوفان تندری در سبزوار
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران