Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:44:55 GMT

کرمان آماده اعزام زائران اربعین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۸۷۶۲

کرمان آماده اعزام زائران اربعین می‌شود

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست شورای اربعین استان کرمان افزود: بایستی آمادگی داشته باشیم که در صورت اعلام موافقت دولت عراق برای اعزام زائران، مشکل داخلی نداشته باشیم و سهمیه ای که مشخص شده را بتوانیم بسرعت تکمیل کنیم.

وی اظهارداشت: ستاد ملی کرونا دغدغه ها را بررسی می کند و تدارک مناسبی نیز برای اعزام اندیشیده شده؛ مبنای کار ما اطلاعیه و سایت سازمان حج و زیارت و پس از آن واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان با بیان اینکه موکب داران و ناوگان زمینی تا حد امکان در اولویت تزریق قرار گیرند و ثبت نام ها حساب شده باشد گفت: به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شود تا افرادی که مراجعه می کنند و شرایط لازم را دارند در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

به گفته وی در اوج کرونا هستیم و شرایط استان بشدت شکننده است؛ در این زمینه آمار برخی استان‌ها که کاملا کاهشی شده بود، مجدد به اوج کرونا رسیده لذا ما که واکسیناسیون عمومی نداشتیم باید نکات لازم را رعایت کنیم.

زینی وند افزود: منبای اعزام ثبت نام حج و زیارت و اقدام براساس اطلاع رسانی هاست؛ در این خصوص هیچ کس نباید بدون هماهنگی به مرزها مراجعه کند زیرا مراقبت ها سفت و سخت است.

وی تصریح کرد: در بعد داخلی نیز باتوجه به وضعیت فعلی هیچگونه مجوز تجمع را در استان کرمان نمی دهیم، مگر اینکه در قالب محرم و برخی آیین های خاص با با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه باشد.

بُعد بین المللی اربعین را حفظ کنیم

استاندار کرمان همچنین با اشاره به علاقه مندی مردم ایران و استان کرمان به پیاده روی اربعین گفت: تمامی برنامه ریزی ها برای همایش اربعین باید بُعد بین‌المللی آن باشد زیرا این فرایند از نظر سیاسی برای ما بسیار مهم است که بایستی حفظ شود.

وی افزود: با وجود تاثیر جهانی پیاده روی اربعین همه نگاه‌ها در دنیا به این همایش عظیم پیاده روی در کشور ایران اسلامی است؛ بعد بین المللی و تاثیر آن به عنوان حکومت اسلامی در معادلات دنیا برای ما بسیار ارزشمند است که باید در تبلیغاتمان مورد توجه قرار گیرد و آن را حفظ کنیم.

زینی وند با اشاره به اینکه مدیرکل حج و زیارت استان کرمان به عنوان سخنگوی ستاد اربعین استان معرفی می شود گفت: رسانه ها اخبار را از مبادی رسمی آن دریافت کنند.

آمادگی اعزام ۳۰۰ اتوبوس برای اعزام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در این نشست گفت: طی سال های گذشته سالانه بیش از ۴۵ هزار زائر را جابه‌جا می‌کردیم، در این زمینه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در استان کرمان وجود دارد که از این میزان ۲۰۰ مورد کارگران معادن را جابه جا می کنند و ۱۵۰ دستگاه فرسوده هستند.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی ادامه داد: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در استان کرمان آمادگی دارد که از مبدا تا مقصد استان کرمان به صورت کامل اتوبوس اعزام کند همچنین امکان جانمایی پنج هزار نفر مسافر در اتوبوس های استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به محدودیت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در واکسن کرونا گفت: مرکزی مشخص شود تا رانندگانی که نتوانسته اند واکسن بزنند، بتوانند دز دوم خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان علی زینی وند اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان علی زینی وند اربعین استان کرمان زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا حاجی‌علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران درهمایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران که در سالن ورزشی۱۲ هزار نفری آزادی درحال برگزاری است، در سخنانی با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) و خیر مقدم به زائران خانه خدا اظهار داشت: در آستانه برگزاری موسوم حج خدا را شاکریم میزبان شما زائران خدا هستیم که قرار است به سرزمین وحی مشرف شوید.

وی ادامه داد: از استان تهران و شهرستان‌های تابعه در حج پیش رو حدود ۱۵ هزارنفر در قالب ۱۰۶ کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران گفت: ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد خواهند بود و نخستین کاروان روز ۲۴ اردیبهشت عزیمت خواهد کرد. همچنین کاروان‌های مدینه بعد از روز چهارم خرداد راهی سرزمین وحی شده و بازگشت زائران از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد.

وی در پایان به زائران توصیه کرد از برنامه‌های متنوعی که توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای موسم حج امسال پیش بینی شده است حداکثر بهره را ببرند.
بر پایه این گزارش، زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعزامی ازاستان تهران به سرزمین وحی امروز به این مراسم دعوت شده اند تا با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شوند. حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی می‌کنند.

توصیه فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) به زائران حج ۱۴۰۳

سرهنگ اسماعیل کشمیری فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن سخنانی در همایش توجیهی- آموزشی زائران حج تمتع استان تهران به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد که به قوانین کشورعربستان احترام بگذارند و از بردن برخی دارو‌های گیاهی همچون شیرین بیان به سرزمین وحی خودداری کنند.

وی افزود: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشورعربستان ممنوع است.

سرهنگ کشمیری در ادامه با اشاره به این که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد بود.

فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) در ادامه از زائران خواست که با نصب سامانه پلیس من از وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

سرهنگ کشمیری در پایان به مدیران کاروان و زائران توصیه کرد که مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه‌ها انجام دهند و محدودیت‌های فرودگاهی را در نظر بگیرند.
برپایه این گزارش، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه