Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برای حل کردن مشکلات حقوقی خود باید در ابتدا انواع وکیل را بشناسید و حیطه وظایف آنها را بدانید. پس با معرفی انواع وکیل و وظایف آنها در خدمت شما هستیم.

معرفی انواع وکیل دادگستری

احتمال نام وکیل قضایی، تسخیری، پایه یک، پایه دو و معاضدتی به گوشتان رسیده است اما دقیقاً نمی دانید که هر یک مربوط به چه هدفی هستند و چه وظایفی برایشان تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل قضایی

وکیل قضایی به فردی گفته می شود که پروانه وکالت دارد. او حق وکالت از افراد در دادگاه را خواهد داشت. به زبانی ساده تر شخصی که در رشته حقوق تحصیل کرده است و پس از آن توانسته در آزمون وکالت پذیرفته شود. همینطور پروانه وکالت دادگستری را دریافت کرده است و توانسته در امتحانات کتبی و شفاهی نیز موفق شود. این وکیل می تواند جایگاه خود را به وکیل پایه یک دادگستری نیز منتقل نماید. در لیست انواع وکیل، وکیل قضایی دایره وظایف متنوعی دارد.

وکیل معاضدتی

بر اساس اصل 35 قانون اساسی، طرفین دعوا این حق را دارند که برای خود وکیل داشته باشند حال اگر توانایی لازم برای انتخاب وکیل را ندارند می توانند از امکاناتی که در راستای تعیین وکیل وجود دارد، استفاده نمایند. برخی از افراد برای دفاع از حق اساسی و اولیه خود نیاز به وکیل دارند اما از قشر کم درآمد هستند و بضاعت کمی دارند به این ترتیب می توانند تقاضای وکیل معاضدتی است.

وکیل تسخیری

در صورتی که متهم بودجه کافی برای معرفی وکیل از سوی خود نداشته باشد، دادگاه بر اساس بودجه دادگستری تصمیم می کند که وکیلی برای متهم انتخاب و معرفی نماید. این رویکرد بر اساس تشخیص دادگاه صورت می گیرد.

وکیل اداری

دقت کنید که وقتی صحبت از وکیل اداری است شرایط فرق می کند و هیچ ارتباطی به رشته حقوق ندارد! در سایت تاپ وکیل بارها به این موضوع پرداخت شده است که وکیل اداری فردی است که بر اساس یک قرارداد قانونی و استاندارد، کارهای اداری موکل خود را به دست می گیرد. وکیل اداری فردی است که قرار است کارهای حقوقی موکل خود را دنبال نماید یعنی نقش نماینده را به عهده دارد. به زبانی ساده تر، یک وکیل اداری نیاز به سواد حقوقی ندارد او برای مراجعه به ادارات انتخاب شده است. چیزی به عنوان حق وکالت، ارائه مشاوره حقوقی و حتی دخالت در کارهای قضایی نیز نخواهد داشت.

وکیل پایه یک و دو

در مشاوره حقوقی بارها و بارها در مورد انواع وکیل پایه یک و دو و تفاوت آنها سوال شده است. وکیل پایه یک و دو در انجام امور حقوقی با هم متفاوت هستند. وکیل پایه یک دادگستری هیچ محدودیتی در محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور ندارد به طوری که وکیل پایه دو محدودیت بیشتری را تحمل می کند. پرونده های مالی محدودتری به وکیل پایه دو دادگستری داده می شود.

در بخش زیر در مورد وظایف وکیل پایه یک دادگستری بیشتر صحبت می کنیم:

وکیل پایه یک دادگستری می تواند در راستای ثبت احوال، شرکت ها، چک و سفته، ملک، مالیات، مشکلات خانوادگی و ارث دخالت داشته باشد.

در صورتی که وکیل پایه دو دادگستری می تواند به جریان تعزیری حبس کمتر از ده سال و شلاق و جزای نقدی و ... دخالت داشته باشد. پرونده های مالی کمتر از 50 میلیون تومان نیز در این ردیف قرار می گیرد و به طور کلی محدوده کاری وی بیشتر از این میزان نخواهد بود.

وظایف وکیل پرونده های حقوقی

وکیل حقوقی فردی است که از جانب موکل خود وکالت دارد تا پیگیر حق موکل خود باشد. او همه تلاش خود را می کند که اقدامات لازم برای رسیدن به هدف اصلی را انجام دهد.

وظایف وکیل پرونده های کیفری چیست؟

وضعیت پرونده های کیفری به نسبت سایر پرونده ها حادتر است. به طوری که شرایط به شکلی است که شخص دیگر سوءپیشینه و یا اعدام است و می بایست بهترین وکیل کیفری را انتخاب نماید. وکیل کیفری فردی است که با مسائل حقوقی آشنایی کامل دارد و می تواند از حق موکل خود دفاع نماید. می توانید به سامانه حقوقی وکیل تاپ مراجعه نمایید و تجربه کاری بهترین وکلای کیفری را بررسی کنید در این راستا سوابق و قیمت هر یک از وکلا به صورت کاملاً حرفه ای سنجیده می شود. سوابق تحصیلی و شغلی برای بهترین وکلا مطرح شده است و این رویکرد انتخاب را برای شما آسانتر می کند.

کدام وکیل برای پرونده من بهتر است؟

با بررسی انواع وکیل و وظایف هر یک شاید پیچیدگی در انتخاب بیشتر شود دقت کنید که پرونده های قضایی از سوی دادگستری مورد ارزیابی قرار می گیرد و در این راستا انواع وکیل بر اساس نوع پرونده شما پیشنهاد می شود. شما می توانید وکیلی که با شرایط شما سازگارتر است را از سایت تاپ وکیل انتخاب کنید. خوشبختانه پنلی از انواع وکیل خانم را به شما معرفی کرده ایم که بتوانید شرایط را بسنجید و بهترین وکیل خانم را انتخاب کنید و راز دل خود را با او در میان بگذارید. بهترین روش برای انتخاب انواع وکیل این است که در ابتدا مشاوره های لازم را پشت سر بگذارید.

جمع بندی

از آنجایی هر یک از انواع وکیل دارای شرایط کاری مخصوصی هستند باید بدانید که چه کسی را انتخاب می کنید و آیا شخص می تواند تسلط کافی و کامل روی پرونده داشته باشد یا خیر.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وکیل دادگستری وکیل پایه یک دادگستری وکیل قضایی وکیل اداری انواع وکیل موکل خود بر اساس پایه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک

هر خانم باسلیقه‌ای می‌بایست توجه ویژه‌ای به انتخاب انواع کیف دوشی‌های مناسب برای استایل‌های مختلف‌ داشته باشد. بنابراین، آشنایی با مشخصه‌های انتخاب بهترین کیف، می‌تواند به شما در خرید انواع این محصولات به شما کمک کنند. امروز می‌خواهیم علاوه‌بر بیان مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین کیف‌های دوشی، انواع مختلف آن را برای استایل‌های مختلف به شما معرفی کنیم.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین مدل‌های کیف دوشی زنانه

دختران و زنان علاقه زیادی به ست کردن کیف و کفش خود برای استایل‌های مختلف‌شان دارند. بااین‌حال انتخاب بهترین مدل کیف دوشی زنانه را می‌توان یک کار نسبتا سخت دانست. در ادامه مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین نوع کیف دوشی زنانه را به شما خواهیم گفت:

طرح و رنگ: مهم‌ترین چیزی که در زمان خرید کیف دوشی باید در نظر بگیرید، سلیقه خودتان است. شما با توجه به علاقه خودتان باید طرح و رنگ مناسب برای کیف دوشی را انتخاب کنید. نوع دسته: عامل مهم دیگر در انتخاب کیف دوشی، نوع دسته آن است. مخصوصا اگر نوع خاصی از دسته‌های کیف برای شما اهمیت داشته باشد، اما در حالت کلی کیف‌ها یا دسته‌های کوتاه دارند یا بلند. اندازه و سایز: پیشنهاد می‌کنیم قبل‌از خرید کیف دوشی زنانه، آن را روی ‌شانه خود قرار دهید تا اندازه و سایز آن را متوجه شوید. البته موقع مقایسه و انتخاب کیف دوشی باید اندازه مناسب آن را پیدا کنید. اما در حالت کلی باید بدانید که اندازه کیف دوشی باید به‌صورتی باشد که دست‌های شما در زمان حمل وسایل‌تان آزاد باشد.

معرفی انواع مدل کیف برای استایل‌های مختلف

کیف‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها برای یک استایل خاص مناسب هستند. در ادامه انواع مدل کیف برای استایل‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم انتخاب مناسبی برای انواع کیف مناسب برای استایل‌های مختلف داشته باشید.

کیف دستی مدل بولینگ

یکی از پر کاربردترین انواع کیف دستی زنانه، کیف دستی مدل بولینگ است. این کیف‌ها که سایز متوسط دارند بسیار شبیه ساک‌های حمل توپ بولینگ هستند. کیف‌های مدل بولینگ معمولا یک بند اضافه بلند دارند که درصورت نیاز بتوان آن را روی شانه انداخت.

این نوع کیف زنانه تنوع رنگ و مدل زیادی دارد و برای انواع استایل‌های کاری، رسمی، دورهمی‌های دوستانه و استایل‌های دیگر مناسب هستند. کیف دستی مدل بولینگ علاوه‌بر زیبایی بسیار جادار هم هست، به‌طوری که می‌توانید هرچیزی که نیاز دارید را در آن جا بدهید.

کیف خرید

بسیاری از افراد هستند که دغدغه حفظ محیط‌زیست را دارند و دوست ندارند که از کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی استفاده کنند. به همین دلیل همیشه به‌دنبال کیف‌های بزرگ و کیف‌های خرید هستند. کیف‌های خرید دسته‌های نسبتا بزرگی دارند و به شما کمک می‌کند تا از کیسه‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

شما با استفاده از این کیف‌ها نه‌تنها به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کنید، بلکه استایلی زیباتر و شیک‌تر خواهید داشت. البته این نوع کیف فقط برای خرید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه می‌توان از آن‌ها برای تکمیل استایل‌های مختلف استفاده کرد.

کیف ساتچل

به دنبال یک کیف مناسب برای محل کار، دانشگاه یا سفرهای جاده‌ای هستید؟ کیف ساتچل یکی از بهترین انتخاب‌ها است. یک کیف پرکاربرد که بهترین انتخاب برای دانشگاه و محل کار خواهد بود. کیف‌های ساتچل علاوه‌بر بند جداشدنی بلند که روی شانه قرار می‌گیرد، 2 بند کوتاه نیز دارند.

به همین دلیل شما می‌توانید این نوع کیف را هم به‌صورت کوله پشتی هم به‌صورت دوشی مورد استفاده قرار دهید. کیف مستطیلی ساتچل در ابعاد مختلف از متوسط تا بزرگ طراحی و تولید می‌شود.

کیف دستی زنانه کلاچ

مطمئنا شما نمی‌توانید هر استایلی را برای مراسم‌های رسمی انتخاب کنید. مثلا پوشیدن کتانی در یک مراسم رسمی مانند عروسی اصلا ظاهر مناسبی ندارد. این نکته در مورد کیف‌ها هم به همین مسئله صدق می‌کند. یعنی شما نمی‌توانید از هر نوع کیفی برای مراسم‌های رسمی مانند عروسی‌، جشن تولد‌ یا مهمانی‌های شبانه و دوستانه استفاده کنید. یکی از بهترین کیف‌ها برای استفاده در مراسم‌های رسمی کیف دستی زنانه کلاچ است. این نوع کیف تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد و به‌راحتی با استایل شما ست شده و باعث زیبایی بیشتر استایل شما می‌شود.

کوله پشتی

بسیاری از افراد با شنیدن نام کوله پشتی یاد دوران تحصیل می‌افتند. این یک باور غلط است که کوله پشتی فقط برای دوران تحصیل است. شما به‌راحتی می‌توانید بهترین استایل‌های روز دنیا را دنبال کنید و از کاربردهای کوله پشتی در استایل‌های مختلف با خبر شوید.

تنوع بالا در طرح و رنگ کوله پشتی به شما اجازه می‌دهد از این نوع کیف در استایل‌های مختلف برای حضور در دانشگاه، محل کار و سفرهای کوتاه استفاده کنید‌.

کیف دوشی یا بندی زنانه

یکی از پرمصرف‌ترین مدل‌های کیف‌های زنانه، کیف دوشی بندی است. این محصول که به‌صورت عمودی یا ضربدری روی شانه آویزان می‌شود، یکی از پرطرفدارترین انواع کیف‌های زنانه به‌شمار می‌رود. این مدل از کیف‌های زنانه با داشتن مدل‌های مختلف، امکان استفاده از آن را در موقعیت‌های مختلف فراهم می‌کند.

پارچه‌ای که برای تولید این کیف زنانه استفاده می‌شود معمولا از جنس برزنت، چرم طبیعی یا مصنوعی است. بنابراین، این محصول با توجه به جنس مواد اولیه قیمت‌های مختلفی دارد.

کیف برکین هرمس

این مدل ازکیف‌های زنانه مربوط به یکی از پرطرفدارترین کیف‌های برند هرمس است. این محصول به‌خاطر طراحی منحصربه‌فردی که دارد، محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان کسب کرده‌ است. این محصول در سایزبندی‌های متنوع و برای مراسم‌های مختلف مهمانی، جلسات رسمی و حتی مسافرت کاربرد دارد.

کیف خورجینی

این نوع از کیف‌های دوشی زنانه در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود، مثلا کفی آن‌ها مستطیل، دایره یا بیضی هستند. همچنین بالای این مدل از کیف‌های زنانه بندی وجود دارد که با کشیدن جمع شده و باعث بسته شدن در کیف می‌شود. کیف‌های خورجینی با توجه به اندازه و مدلی که دارند به‌صورت کوله پشتی، کیف دستی یا کراس بادی تولید می‌شوند.

جمع‌بندی

خانم‌های باسلیقه همیشه دغدغه انتخاب و خرید بهترین کیف‌های دوشی را دارند. امروز انواع کیف‌های دوشی زنانه را به شما معرفی کردیم و ویژگی‌های هرکدام را گفتیم. اگر قصد خرید هریک از مدل‌های کیف زنانه را دارید، می‌توانید آن‌ها را در سایت دیجی‌کالا با هم مقایسه کنید و خرید خود را انجام دهید.

دیگر خبرها

  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است