Web Analytics Made Easy - Statcounter

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: روسیه و چین باید در جلوگیری از گسترش تروریسم در افغانستان به دنبال خروج نیروهای خارجی از خاک این کشور نقش داشته باشند.

به گزارش برنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از استولتنبرگ نوشت: قویا موافق هستم که کل جامعه بین المللی از جمله روسیه و چین باید از تبدیل شدن افغانستان به مکانی جلوگیری کنند که تروریست ها درآن آزادانه فعالیت می کند و حملات تروریستی را علیه کشور ما آماده سازی، سازمان دهی یا برنامه ریزی و تامین مالی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام ارشد ناتو در مصاحبه با روزنامه تلگراف انگلیس تایید کرد که سلطه طالبان بر کابل پایتخت افغانستان با این حقیقت در ارتباط بوده که متحدان ناتو تصمیم گرفتند به ماموریت نظامی خود در افغانستان پایان دهند.

وی از تلاش های بیشتری از سوی اروپایی ها در زمینه های دفاعی استقبال کرد و گفت اروپا و آمریکای شمالی باید وحدت خود را حفظ کنند.

دبیر کل ناتو گفت: هر گونه تلاشی برای ایجاد نهادهای موازی و  تکرار ساختارهای فرماندهی، توان مشترک ما برای همکاری را تضعیف خواهد کرد و باید از کارهای که هم پوشانی دارد جلوگیری شود.

دبیر کل ناتو توضیح داد که درباره هیچ پیشنهاد خاصی در این نهاد مذاکره ای نشده و  جزییاتی وجود ندارد.  

وی تایید کرد که بعد از بیش از ۲۰ سال سرمایه گذاری خارجی در امنیت افغانستان، منطقی است که انتظار داشته باشیم مردم این کشور برای مدت طولانی تری کنار طالبان بمانند.

اسپوتنیک نوشت: ونگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است که هرج و مرج در افغانستان به طور مستقیم به خروج نیروهای خارجی مربوط می شود. وی ابراز امیدواری کرده که کشورهای غربی این موضوع را درک کنند که خروج نیروهای خارجی به معنای پایان مسئولیت آنها نیست و باید از مردم افغانستان حمایت اقتصادی و انسانی کنند تا به آنها برای حرکت در مسیر احیای اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه جامعه بین المللی چین افغانستان مصاحبه انگلیس طالبان پایتخت ناتو سرمایه گذاری وزارت خارجه هرج و مرج کشورهای غربی اقتصادی و اجتماعی مبارزه با تروریسم ناتو روسیه و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

دبیر کل ناتو گفت اروپا و آمریکا مدتهاست در عمل به وعده کمک به اوکراین ضعیف عمل کردند.

به گزارش مشرق، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع