Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@20:06:37 GMT

رایگان شدن برق بیش از ۹ میلیون مشترک کم‌مصرف

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۱۵۸

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: از آبان سال ۹۹ تا پایان تیر ماه نزدیک به ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار مشترک مشمول بخشودگی و یا تخفیف برق امید شدند.

خبرگزاری میزان - ایلنا نوشت: عبدالامیر یاقوتی درباره موضوع کاهش تعرفه برق مشترکین در قالب اجرای طرح برق امید اظهار داشت: بر اساس مصوبه ابلاغی؛ اگر مشترکین خوش‌مصرفِ مناطق عادی در ماه‌های معمولی زیر ۸۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرم در ماه‌های گرم سال کمتر ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشته‌اند مشمول برق امید شده‌اند به شرط اینکه مکان مربوطه تفرجگاه و منازل موقت نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس از تاریخ ۹۹.۸.۱ قبوض برقی که شامل شرایط مذکور بوده‌اند با مبلغ صفر محاسبه و صادر شد که تعداد این مشترکینی که مشمول بخشودگی و یا تخفیف برق امید شدند از ۹۹.۸.۱ تا پایان تیرماه نزدیک ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار مشترک بوده که این میزان نسبت به کل مشترکین خانگی (۳۰ میلیون مشترک) یک‌سوم است.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر تصریح کرد: طی ۵ دروه (از ابتدای آبان سال گذشته تا پایان تیرماه) که طرح برق امید اجرا شده هر مشترک ممکن است بین یک تا ۵ بار شامل قبض برق رایگان و صفر شده باشد.

وی درباره مشترکان پرمصرف نیز گفت: بر اساسی قانونی که به وزارت نیرو ابلاغ شده و این وزارتخانه متناسب با آن تعرفه‌ها را تنظیم می‌کند، سالانه مبلغی بر نرخ قبوض برق اضافه می‌شود که بر این اساس کلیه مصارف در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش پیدا کرده است، طبق همین قانون مشترکینی که بیش از الگو؛ مصرف می‌کنند علاوه بر ۷ درصد افزایش سالانه ۱۶ درصد دیگر هم به نرخ برق‌شان افزوده می‌شود.

یاقوتی درباره میزان کاهش مصرف برق در زمان اجرای طرح برق امید توضیح داد: احصاء یک آمار بین عوامل مختلف مثل کرونا و گرمای هوا که امسال هم با آن درگیر بودیم خیلی سخت است، ولی ذاتا وقتی تعرفه برق افزایش پیدا می‌کند تصور بر این است که مشترکین کاهش مصرف داشته باشند، ولی بعضا هم ممکن است این اتفاق نیفتد، یعنی سیگنال آنقدر ضعیف باشد که نه تنها مصرف کاهش پیدا نکند بلکه افزایش هم پیدا کند بنابراین نمی‌توان گفت که طرح برق امید چه میزان منجر به کاهش مصرف شده است.

وی یادآور شد: در هر حال ویژگی برق امید این بود که مشترکین پرمصرف را تحت‌تاثیر قرار دهد و با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به استفاده از انرژی خورشیدی ترغیب شده تا بخشی از مصارف خود تامین کنند. در این خصوص اخطار لازم داده شده و در بند‌های قانونی از جمله بند «د» تبصره ۱۵ هم عنوان شده با بهره‌گیری از لوازم اندازه‌گیری و کنتور‌های هوشمند از جمله تفاوت قیمت انرژی با انرژی خورشیدی نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند، اما در عین حال عوامل مخالف آن هم وجود دارد به عنوان مثال گرمای هوا می‌تواند مزید بر علت شود و میزان مصرف خانگی افزایش یابد.

این مقام مسئول در توانیر تاکید کرد: در مجموع مصرف بخش خانگی در مقایسه با سال گذشته با توجه به رشد تعداد مشترکین افزایش چندانی نداشته و این موضوع مناسب بودن برنامه‌ها در بخش مدیریت مصرف را می‌رساند، ولی همچنان با اهداف موردنظر فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت موجود جهت تامین برق مراکز درمانی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی برق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی برق طرح برق امید کاهش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته