Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@23:28:47 GMT

امسال 8 هزار تن گردو از باغات قزوین برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۲۷۲

امسال 8 هزار تن گردو از باغات قزوین برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: برداشت محصول گردو از سطح باغات این استان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۸ هزار تن گردو از این باغات برداشت ‌شود.

وی اظهار داشت: استان قزوین دارای ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردوی بارور و غیر بارور است و طبق برآوردهای صورت گرفته متوسط عملکرد محصول در باغات بارور استان در سال جاری، بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تن محصول در هر هکتار خواهد بود.

به گفته پیله فروش مهمترین مناطق پرورش گردو در استان قزوین شهرهای ضیاءآباد، الموت، البرز، فارسجین و بوئین زهرا و آوج است.

وی تصریح کرد: بخش ضیاء آباد با سطح زیر کشت حدود ۵۰۰ هکتار باغ گردو، از نظر ژنوتیب‌های برتر این محصول یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از باغداران گردو اشاره کرد و گفت: در راستای اصلاح باغات گردوی نامرغوب در سال زراعی جاری نیز مانند سنوات قبل ضمن آموزش باغداران با هدف آشنایی با روش‌های پیوند، بیش از ۳ هزار اصله درخت به روش سرشاخه کاری با کمک پیمانکاران مجرب و استفاده از ارقام‌ تجاری جدید و مقاوم به سرمای بهاره پیوند زده شد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت بیمه شدن محصولات باغی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان اظهار داشت: خسارات ایجاد شده توسط عوامل قهری در صورت بیمه نبودن باغات قطعا اثرات منفی بر روند زندگی باغداران خواهد گذاشت لذا به تمامی باغداران و همچنین سایر کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین تولید محصول گردو برداشت گردو استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان