Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@16:28:45 GMT

سازه‌های تبلیغی شهر شناسایی و شناسنامه‌دار شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۵۴۱

به گزارش خبرنگار مهر، جواد چپردار بعد از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: از تلاش همکاران سازمان فرهنگی و سایر مدیریت‌های شهری برای اهتمام ویژه در برپایی مراسم سوگواری، تبلیغ و تزئین عاشورایی معابر عمومی و حضور در برخی از مراسم و خاصه و تشکر از چهارپایه خوانی در مقابل منازل خاندان معظم شهدا و تکریم این پدران و مادران ارزشمند که بی‌بدیل‌ترین یادگاران ماندگار شهدا در کوچه و خیابان‌های شهرمان و به تعبیر امام راحل چشم و چراغ ملت هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مساعدت‌های مالی به هیئت‌ها، مساجد و فعالیت‌های فرهنگی در پایگاه‌های بسیج که البته مؤثر، لازم و شایسته است از نظم، عدالت، پشتوانه و برنامه‌ریزی قابل اعتمادی برخوردار نیست که در این رابطه گزارش دقیق، کامل و مستند از این‌گونه مساعدت‌ها و هزینه‌کردها از سوی شهرداری و سازمان‌های تابعه از بودجه سال جاری باید در اسرع وقت به رئیس شورا و ریاست کمیسیون فرهنگی شورا ارسال گردد، و مِن بعد باید هر هزینه‌ای با نظارت شورا، اثر گذار و عادلانه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سازه‌های تبلیغی با مالکیت شهرداری در سطح شهر که از طریق شهرداری مدیریت می‌شود و یا از سوی شهرداری در اختیار افراد، نهادها و شرکت‌های حقیقی و حقوقی قرار گرفته باید طی گزارش دقیق از آمار، تعداد، مستندات واگذاری و میزان درآمدهای حاصله در اسرع وقت به شورا ارسال تا ضمن بررسی، مطالعه و ارزیابی شایسته با پایان دادن به بی‌عدالتی، بی‌نظمی و بی شناسنامگیِ این سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و مالی در طرح دستورالعملی از سوی شورا سازمان‌های متولی را به رعایت الزامات در سامان دهی منظرهای بصری، جانمایی تخصصی و شناسنامه مداری مجاب و ملزم کنیم.

وی تصریح کرد: برای نظارت شایسته از سوی شورای اسلامی شهر و مدیریت‌های شهرداری بر پروژه‌های در حال اجرا و ارزیابی بهینه و رصد عملکرد پیمانکاران همکار مدیریت شهری، باید از وابستگی‌های جاری و معمول به پیمانکاران برائت نمود.

چپردار با اشاره به اینکه قبل از تذکر جدی به شهردار که در پاکدستی و اهتمام جهادی به ایشان باور دارم، با فریاد رسا اعلام می‌کنم، افزود: در اواسط هفته گذشته از سوی شهردار برای شورای اسلامی شهر یک دستگاه خودروی هایما که در اختیار یکی از معاونت‌های شهرداری بود تحویل مدیر اداری و مالی شورا شد.

شهرداری به استفاده از امکانات شخصی پیمانکاران پایان دهد

وی تاکید کرد: در بررسی بیمه این خودرو متوجه شدم این خودرو در مالکیت شهرداری نیست و متعلق به یکی از پیمانکاران شهرداری است با آنکه خودروی شورای پنجم هم متعلق به یکی از همین پیمانکاران بود اما طی تماس از سوی شهردار درخواست کردم این خودرو را به فوریت عودت دهند و خودرویی در مالکیت شهرداری در اختیار شورا قرار دهند که این درخواست با محبت شهردار سریعاً انجام شد که اسناد تحویل اموال و شهادت شهردار موید این ادعاست.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: حالا با این مقدمه و با جدیت تمام به شهردار تذکر می‌دهم تا روال معمول، جاری و غلط از سنوات گذشته در بهره‌برداری از امکانات، خودرو، موبایل و غیره از سوی پیمانکاران که در اختیار برخی از مدیران جاری، سابق و حتی اسبق شهرداری هست را برای همیشه پایان دهند و در مهلت مقرر تمام امکانات مطروحه را تعیین تکلیف نهایی نمایند، اگر این اقلام از وسایل و امکانات در مطالبات ریالی پیمانکاران ملحوظ گردیده و در مالکیت شهرداری قرار گیرد مانعی ندارد ولیکن اگر ودیعه، هبه یا امانت پیمانکاران باشد، به آنان عودت داده شود و از اختیار مدیران شهرداری خارج شود تا پس از این مبنای نظارت بر فعالیت پیمانکاران بدون هیچ ملاحظه یا شائبه‌ای به شایستگی انجام شود.

وی اظهار داشت: هرچند این رویه ناصواب مربوط به شهردار فعلی و منتخب نیست ولیکن تحقق این اقدام انقلابی را از ایشان به عنوان رئیس شورا استدعا می‌نمایم، گزارش نهایی این اقدامات ارزشمند، لازم و ضروری نهایتاً در مهلت مقرر یک ماهه و در جلسات رسمی و علنی در حضور نمایندگان رسانه به استحضار مردم فهیم و انقلابی شهر کرج از همین تریبون رسانیده شود.

به گفته چپردار؛ پاکدستی در مدیریت شهری را باید در عمل محقق کرد و گزارش نهایی شهرداری در پاسخ به این تذکر جدی که از سوی شورای اسلامی شهر مطرح گردید، می‌تواند نوید مدیریت‌های جهادی و رضایت مندی مردم فهیم از خادمین خود را در پی داشته باشد.

کد خبر 5297621

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شورای شهر کرج ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل سیستان و بلوچستان شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دولت سیزدهم آتش سوزی واکسیناسیون عکس استانها شورای اسلامی شهر مالکیت شهرداری سوی شهردار رئیس شورا شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم