Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به یک یگان ۲۰ نفره از نظامیان سرویس هوایی ویژه ارتش انگلیس دستور داده شد در پی حمله نیروهای افراط گرا پس از عقب نشینی نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، برای عزیمت به کابل آماده باشند.

این تیم در این مسیر مجبور بودند از موانع طالبان عبور کنند و گفته می شود که از پلیس ضد تروریسم افغانستان کمک گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب تعدادی برقع در اختیار این تیم قرار گرفت تا خود را مخفی کنند.

به این نیروها هشدار داده شد هیچ بالگردی برای خارج کردنشان از جنوب افغانستان، منطقه ای که برای ماموریت مخفی آنجا مستقر شده بودند، وجود ندارد.

یک منبع مطلع گفت: تیم سرویس هوایی ویژه ارتش انگلیس ماه ها برای ماموریت شناسایی مخفیانه در افغانستان حضور داشت که همه چیز به نحوی نومیدانه فروپاشید.

این منبع افزود: به این تیم گفته شد به سرعت عملیات را لغو کند و برای حرکت به کابل آماده شود.

این تیم بیشتر تجهیزات شان به جز سلاح و مهمات را رها کردند و خود را در برقع هایی پوشاندند.

منبع یاد شده گفت: لحظه های خطرناکی وجود داشت، اما حتی طالبان تمایلی به برداشتن برقع از روی چهره یک زن نداشت.

این تیم به محض رسیدن به کابل به سرعت به سمت فرودگاه حرکت کردند. چند ایست بازرسی پیش روی آنها قرار داشت، اما سرانجام به دروازه ای رسیدند که توانستند هویت خود را برای نیروهای آمریکایی فاش کنند.

پس از افتادن کابل به دست طالبان، نیروهای آمریکایی محوطه داخلی فرودگاه بین المللی حامد کرزای را تحت کنترل خود درآوردند.

صحنه های ناخوشایندی از محوطه اطراف این فرودگاه منتشر شد و هزاران نفر در حالی که از ترک افغانستان مستاصل بودند، تلاش کردند با یکی از پروازهای تخلیه شهروندان غربی از این کشور خارج شوند.

پس از سقوط کابل، تلاش های دیپلماتیک و نظامی در پیش گرفته شد تا خروج امن افرادی که قصد داشتند از افغانستان خارج شوند، تضمین شود.

تا قبل ار ضرب الاجل تعیین شده طالبان برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در تاریخ ۳۱ اوت (۹ شهریور)، هزاران نفر از این کشور جنگ زده خارج شدند.

انگلیس بیش از ۱۵ هزار نفر از جمله بیش از ۵ هزار شهروند بریتانیایی را از افغانستان خارج کرد.

با این حال، گمان می رود که هزاران فرد واجد شرایط برای ترک افغانستان، از جمله افاغنه ای که برای انگلیسی ها و خانواده هایشان کار می کردند، در افغانستان جا گذاشته شده اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با معاون نخست‌وزیر قزاقستان خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سیریک ژومانگرن» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در سفر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابلافتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد