Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:11:06 GMT

به قول آمریکایی ها هرگز اطمینان نکن

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۴۱۱۱

به قول آمریکایی ها هرگز اطمینان نکن

در سفر ماه گذشته "مصطفی الکاظمی" به واشنگتن، بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به وی گفت که نیروهای رزمی کشورش را پایان سال جاری میلادی از عراق خارج می کند و در عین حال آن دسته از نیروهای آمریکایی‌ که باقی می‌مانند، نقش غیر رزمی یعنی آموزش، مشورت دهی و ارائه داده‌های اطلاعاتی به نیروهای عراقی خواهند داشت.

در زمان دیدار الکاظمی از واشنگتن منابع خبری اعلام کردند که برای خروج نظامیان آمریکا از عراق میان نخست وزیر عراق و رییس جمهور آمریکا توافق حاصل شده است و این توافق شامل جایگزینی نیروهای آمریکایی با مستشاران نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان زمان اعلام شد که این توافق جدول زمانی را شامل می شود که بر اساس آن ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق تا پایان سال جاری میلادی خاتمه خواهد یافت.

در حالی که بسیاری از رسانه های جهان یکی از نتایج سفر الکاظمی به واشنگتن را خروج نیروهای آمریکایی از عراق اعلام می کردند، اما در همان زمان روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد که آمریکا قصد خروج نیروهای خود از عراق را ندارد.

نیویورک تایمز در گزارشی متذکر ‌شد که مقامات پنتاگون و دولتی آمریکا می‌گویند که ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی این کشور، مستقر در عراق، خارج نخواهند شد، بلکه شرح وظایف آن‌ها تنها بر روی کاغذ تغییر خواهد کرد!.

در همین راستا "جوی هود" دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای نزدیک جمعه گذشته اعلام کرد که واشنگتن در سطح نظامی، دیپلماتیک و مالی در عراق می ماند و این کشور برای امنیت ملی آمریکا مهم است، سخنانی که نشان داد یانکی ها قصد خروج از عراق را ندارند و به توطئه در این کشور ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد که «در سطح نظامی، دیپلماتیک و مالی در عراق می‌مانیم و حضور خود را ادامه می دهیم. امنیت ملی آمریکا اقتضا می‌کند که با عراق روابط مستحکمی داشته باشیم».

هود در ادامه با صراحت به نیاز آمریکا به منابع انرژی عراق اشاره کرد و افزود که «این روابط به دلایل واضحی در بازار جهانی انرژی و نیز برای میراث جهانی مهم است؛ واشنگتن خیلی روی عراق متمرکز است، زیرا این کشور بسیار برای امنیت ملی آمریکا مهم است».

این مقام آمریکایی که کشورش بوجود آورنده اصلی گروه تروریستی «داعش» می باشد، همچنین مدعی شد که «واشنگتن به نیروهای عراقی تا زمان نابودی کامل داعش کمک خواهد کرد!».

"متیو تولر" سفیر آمریکا در بغداد نیز چند روز پیش طی سخنانی ضمن متفاوت دانستن وضعیت عراق با افغانستان مدعی شد که «وضعیت عراق با افغانستان تفاوت دارد؛ ما در مراحل پایان شکست داعش به صورت کامل هستیم! و نیروهای عراقی می‌توانند وظیفه جنگ علیه این گروه تروریستی را تکمیل کنند. ماموریت آمریکا در عراق کاملا با ماموریت آن در افغانستان متفاوت است».

وی بدون اشاره به درخواست مداوم مردم عراق و همچنین مصوبه پارلمان این کشور در خصوص اخراج نظامیان متجاوز آمریکایی از عراق که پس از اقدام تروریستی یانکی ها در شهادت سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" صورت گرفت، همچنین ادعا کرد که «این دولت عراق بود که خواستار بقای نیروهای ما در این کشور شد، در حالی که برخی گروه‌ها در داخل این کشور، حاکمیت دولت بغداد را به چالش می‌کشند».

تولر که در سخنانش نشان می داد به شدت از همراهی ایران با مردم عراق در تامین گاز و برق این کشور خشمگین است، همچنین مدعی شد که «واشنگتن به بغداد برای قطع وابستگی به همسایگانش در بخش انرژی کمک می کند»؛ همچون قول پوچی که سفیر آمریکا در لبنان به مردم آن کشور داده بود.

در روزهای اخیر در عین حال منابع عراقی از تحرکات مشکوک و غیرعادی نظامیان اشغالگران آمریکایی در این کشور خبر داده اند.

"ابو بدر الشُمّری" مسئول «حشد العشائری» ناحیه «ربیعه» در استان نینوا اعلام کرده که تحرکات نیروهای آمریکایی در شمال عراق غیرعادی است و نسبت به این اقدام یانکی ها هشدار داد.

الشمری تصریح کرده که تحرکات نیروهای آمریکایی و جابجایی‌های مداوم آنها از اقلیم کردستان عراق به داخل اراضی سوریه و بالعکس طی روزهای گذشته برای ما بسیار نگران کننده است.

وی همچنین اعلام کرد که همزمان با تحرکات نیروهای آمریکایی در عراق، بر دامنه نفوذ عناصر داعشی های تروریست از سوریه به استان نینوا افزوده شده و بر این باوریم که میان این دو موضوع ارتباط وجود دارد.

چندی پیش مجله "فارن پالسی" طی گزارشی درخصوص موضوع اعلام خروج نیروهای آمریکایی از عراق توسط بایدن و آمریکایی، با فریب بودن این موضوع نوشت که این مساله بیشتر جنبه سیاسی داشت و با هدف یاری الکاظمی در جلب رضایت برخی مخالفان حضور آمریکا به خصوص گروه‌های مسلح شیعه (الحشد الشعبی) در عراق بود.

این مجله با اشاره به عکس العمل مقاومت عراق نیز نوشت، «بیانیه صادر شده از سوی بایدن و الکاظمی فریب‌کاری و بازی برای طولانی کردن هیمنه آمریکا است. این گروه‌ها مشخص کردند که حتی وجود یک سرباز آمریکایی را به هر بهانه‌ای در کشورشان نمی‌پذیرند و هیچ گونه توصیف نیروهای رزمی و غیررزمی را قبول ندارند و همه باید بروند».

فارن پالسی با تاکید بر این که «اگر بایدن فکر کرده فریب دیپلماسی او با الکاظمی برایش فرصت است، تقریبا باید بداند با واقعیتی غیرمسرت‌بخش بیدار خواهد شد»، هشدار داد: فعلا فرصتی هست، زیرا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برای نیروهای آمریکایی در عراق از نیمه اول آن خطرناک‌تر خواهد بود.

کارشناسان مسایل منطقه در روزها و هفته های اخیر درخصوص بازی آمریکا در منطقه پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان به ویژه در کشورهای عراق و سوریه هشدار داده اند.

بنابر اخبار دریافتی از منابع جبهه مقاومت اسلامی، چند مدت می‌باشد که آمریکا و متحدانش اقدام به بازسازی ساختار گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق کرده‌اند و این اقدام با فرار نیروهای آمریکایی از افغانستان شتاب بیشتری گرفته تا یانکی‌ها تا حدودی بتوانند ضربه شکست در این کشور را جبران کنند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که آمریکایی‌ها در حال حاضر زمین بازی را در افغانستان ترک کرده و به دنبال درگیر کردن مردم این کشور با هم می‌باشد که نتیجه آن کشتار مردم مسلمان افغانستان به دست هم است، موضوعی که مردم این کشور باید مراقب و هوشیار بوده و نگذارند دسیسه آمریکایی‌ها بر آنها غالب شود.  

در عراق و سوریه نیز هدف آمریکایی‌ها همچون افغانستان کشتار بیشتر مسلمانان به دست یکدیگر می‌باشد، ولی با این تفاوت که تروریست‌های در حال جنگ با ارتش و مردم سوریه و عراق دانسته یا ندانسته عملا سرباز صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند و هرچقدر از دو طرف کشته شود، یعنی از شمار مسلمانان کاسته شده و هرچقدر سوریه و عراق ناامن باشد، رژیم صهیونیستی امنیتش بیشتر می‌شود و آمریکایی ها نیز راحت تر منابع انرژی آنها را غارت می کنند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که آمریکایی ها به طور محرمانه به مقامات عراقی اعلام کرده اند که به دلیل حضور نیروهای ایرانی در عراق از این کشور خارج نخواهند شد، در حالی که مستشاران ایرانی هم اکنون در عراق حضور ندارند و شماری از آنها به درخواست دولت دمشق در سوریه حاضر هستند.

مهم تر آن که مستشاران و نیروهای ایرانی در زمانی که در عراق و همچنین در سوریه بودند، در مقابل گروه تروریستی داعش که مردم این دو کشور را هدف قرار داده بود، ایستادند و جنگیدند، ولی آمریکایی ها حامی اول این گروه تروریستی در این دو کشور بوده و هستند.

حال مسئولان عراقی باید بسیار مراقب باشند تا با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور منافع ملی شان همچون یک میلیون شهروندشان نابود نشود و هرگز به قول آمریکایی ها اطمینان نکنند.

برچسب‌ها الشمری گروه تروریستی داعش افغانستان سوریه ایالات متحده آمریکا جو بایدن عراق قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الشمری گروه تروریستی داعش افغانستان الشمری گروه تروریستی داعش افغانستان سوریه ایالات متحده آمریکا جو بایدن عراق قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی مصطفی الکاظمی نیروهای آمریکایی گروه تروریستی خروج نیروهای آمریکایی ها یانکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد