Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ادامه تنش میان آمریکا و چین و تلاش تایوان برای جلب حمایت بیشتر واشنگتن، این جزیره مدعی شده که چندین فروند هواپیمای چینی وارد حریم هوایی تایوان شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، نیروی هوایی تایوان امروز نسبت به ازسرگیری فعالیتهای نظامی چین اعتراض کرد و وزارت دفاع تایوان مدعی شد که 19 هواپیمای چینی ازجمله بمب افکن های اتمی این کشور وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که در این ماموریت چین 10 فروند هواپیمای J-16 و چهار فروند جنگنده SU-30 و همچنین چهار فروند بمب افکن H-6  با قابلیت حمل تسلیحات هسته ای  و یک هواپیمای ضد زیردریای حضور داشته اند.

هرچند تایوان از اعزام هواپیماهای جنگی خود برای هشدار به ناوگان هوایی چین خبر داده اما بررسی نقشه پرواز ارائه شده از سوی وزارت دفاع تایوان حاکی از آن است که هواپیماهای چینی بیش از اینکه وارد سواحل تایوان شده باشند در منطقه هوایی چین درحال پرواز بوده اند.

به نظر می‌رسد انجام چنین ماموریت هایی از سوی چین پس از آن انجام می شود که تایوان با تلاش های بسیار به دنبال جلب حمایتهای بین المللی و بخصوص آمریکا برای اعلام جدایی از چین است. باتوجه به افزایش تنش میان آمریکا و چین، تایوان به دنبال استفاده حداکثری از این فرصت به سود خود و جلب توجه بیشتر از طرف آمریکاست اما از سوی دیگر افزایش تنش میتواند به واکنش احتمالی نظامی پکن منجر شود و این اتفاقی است که نتایج تلخی برای این جزیره به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین تنش آمریکا و چین تایوان اخبار چین تنش آمریکا و چین تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی