Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد خواجه مظفری فوق تخصص جراح لگن و زانو عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موفقیت با تلاش تیم جراحی بر روی زانوی بیمار ۶۷ ساله ای در بیمارستان بهار شاهرود انجام شد.

وی با بیان اینکه در عمل جراحی تعویض مفصل مجدد زانو، مفصل آسیب دیده که مانند یک لولا عمل می‌کند به طور کامل جایگزین می‌شود، اظهار داشت: درد شدید زانو ناشی از آرتروز، بیماری های مزمن و کهولت سن از متداول ترین دلایلی است که بیماران برای این عمل اقدام می کنند، این بیماری از راه رفتن طبیعی بیمار جلوگیری کرده و موجب درد شدید در زانوها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری با اشاره به اینکه درمان این بیماری در مراحل اولیه شامل اصلاح سبک زندگی و تقویت عضلات اطراف زانو و درمان دارویی است، ادامه داد: در مراحل پیشرفته بیماری درمان با جراحی تعویض مفصل زانو انجام می گیرد، در بعضی از این بیماران به دلایلی همچون عفونت، شل شدن مفصل مصنوعی و یا زمین خوردن و شکستگی اطراف پروتز ،لازم است عمل تعویض مفصل مجدد انجام شود که طی آن مفصل معیوب قبلی خارج و از یک مفصل جدید با مشخصات لازم برای بیمار استفاده می شود.  

وی با بیان اینکه اضافه وزن و سبک زندگی از عوامل ابتلا زودتر افراد به این نوع مشکل است، ابراز داشت: این جراحی روشی کارآمد و ایمن برای التیام درد بیماران و بازگرداندن آنان به فعالیت های طبیعی زندگی روزمره است .

مجتبی فولادی رئیس بیمارستان بهار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم گفت: این عمل جراحی حدود چهار ساعت به طول انجامید و در حال حاضر وضعیت بیمار مطلوب بوده و ساعتی قبل از بیمارستان با حال عمومی خوب ترخیص شد.

فولادی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم و ارتقای سطح درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در آینده شاهد انجام عمل های جراحی پیشرفته دیگر در مراکز درمانی این شهرستان باشیم.

اردیبهشت ماه امسال بخش جراحی چشم با بهترین تجهیزات روز جهان و هزینه بیش از هفتاد میلیارد ریال از محل کمک های خیران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان بهار شاهرود راه اندازی شد.

برچسب‌ها زانوی مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود عمل جراحی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زانوی مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود عمل جراحی زانوی مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود عمل جراحی تعویض مفصل عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

قدرت الله چتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، همزمان با مراسم بدرقه حجاج شهرستان شاهرود از اعزام نخستین کاروان حج استان از شهرستان شاهرود خبر داد و بیان کرد: ۸۵ نفر امشب از طریق ترمینال شاهرود به فرودگاه امام (ره) اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این کاروان توسط دو دستگاه اتوبوس شامل حجاج شهرستان شاهرود اعزام می‌شود، گفت: پرواز این گروه از زائران فردا هفتم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه اعزام دوم حجاج استان یازدهم اردیبهشت ماه از سمنان خواهد بود، گفت: مجموعاً دو کاروان ۸۵ نفری از شاهرود و سمنان به حج امسال اعزام می‌شوند.

چتری با بیان اینکه سیاست جدید عربستان سعودی در دوره جدید حج پذیرش پنج هزار نفر از سراسر ایران است، بیان کرد: به این ترتیب ظرفیت کاروان‌های استان سمنان ۱۷۰ نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این محدودیت سبب شد تا با هر کاروان استان سمنان یک نفر روحانی و یک نفر مسئول کاروان اعزام شود، گفت: مجموعاً دو سرپرست کاروان و دو روحانی از کل استان سمنان در حج امسال حضور خواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه حجاج اعزامی امشب کسانی بودند که سال ۸۶ فیش‌های واریزی داشتند، افزود: تمهیدات لازم برای اعزام ایمن و مطمئن زائران بیت الله الحرام از شاهرود و سمنان اندیشیده شده است.

به گزارش مهر، ۸۵ حاجی شاهرودی امشب در مراسمی معنوی از ترمینال مسافربری شاهرود اعزام شدند.

کد خبر 6088797

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد