Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی با اشاره به تلاش کره جنوبی برای آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: بازگشت دو شرکت لوازم خانگی کره‌ای به ایران صحت ندارد.     به گزارش پول نیوز، حسین تنهایی در مورد بازگشت دو شرکت کره‌ای ال جی و سامسونگ به ایران گفت: چنین خبری صحت ندارد و انتشار این اخبار کذب توسط برخی شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی داخلی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفت: طی تماس تلفنی با مسئولان وزارت خارجه کشورمان و همچنین سفیر کره جنوبی مشخص شد که خبر بازگشت دو شرکت لوازم خانگی کره جنوبی به ایران کذب است.

وی با اشاره به ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار داشت: البته کره جنوبی اقداماتی را انجام داده و مشغول رایزنی با مقامات کشور آمریکا است تا با لغو برخی از تحریم‌ها بطور استثنا زمینه آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی فراهم شود و این پول‌ها به ایران بازگردد.

تنهایی اظهار داشت: در خواست ایران از ابتدا و در درجه اول بازگشت این پول‌ها به صورت نقدی به کشور است و اگر این امر محقق نشد، در درجه دوم درخواست ایران واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات از محل منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی است.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در مورد واردات واکسن از کره جنوبی و پرداخت پول آن از منابع بلوکه شده، گفت: پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی ۷ میلیارد دلار است، در حالی که ارزش خرید واکسن بسیار کمتر از این رقم می‌شود، بنابراین بحث پرداخت پول خرید واکسن از محل منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز مطرح نیست.

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شنیده شده دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال جی می‌خواهند با شرایط عجیب و غریبی به کشور بازگردند، روزی که ما به سامسونگ و ال‌جی نیاز داشتیم، آن‌ها ایران را رها کردند و رفتند حالا هم پذیرفتنی نیست که به جای پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و با فضایی که آمریکایی‌ها باز کرده‌اند، محصولات کره‌ای وارد کشورمان شود.

منبع: مشرق نیوز

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت لوازم خانگی کره جنوبی لوازم خانگی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بازگشت دو شرکت لوازم خانگی پول ها کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه ۲۰ به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه 20 به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد.

آمریکا و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

بیشتر این وجوه در اتحادیه اروپا نگهداری می شود و در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قوانین بین المللی اجازه مصادره این وجوه را می‌دهد، برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شدههشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این نشریه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که در جریان نشست اخیر وزیران دارایی گروه 20 در برزیل، نگرانی‌ها دوباره مطرح شد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی، همتای اندونزیایی وی، از جمله کسانی بودند که نسبت به توقیف احتمالی وجوه روسیه ابراز نگرانی کردند.

یک مقام اروپایی ناشناس به این نشریه گفت که هر دو کشور در مورد آینده ذخایر ارزی خود در غرب "بسیار نگران" هستند و افزود که نگرانی اصلی این است که آیا پول آنها "هنوز امن" است یا خیر.

در حالی که آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال راه هایی برای بهره برداری از ذخایر بلوکه شده روسیه باشند، مخالفان ادعا می کنند که چنین اقدامی یک سنگ بنای خطرناک را در حقوق بین الملل با پیامدهای گسترده پایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد این موضوع رویکرد "بسیار محتاطانه‌ای" دارند که این امر منجر به بن بست مذاکرات در این باره می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که برخی از برجسته‌ترین افرادی که نسبت به مصادره این دارایی‌ها تردید دارند، مقامات بانک‌های مرکزی گروه 7 مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هستند.

لاگارد قبلاً هشدار داده بود که اقدام به مصادره دارایی‌های مصادره شده می‌تواند "نظم بین‌المللی را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟