Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@21:39:11 GMT

صدر اعظم آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۲۹۸۴

صدر اعظم آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان شد

صدر اعظم آلمان روز یکشنبه خواستار گفت‌وگو با گروه طالبان درباره خارج کردن شهروندان افغانستانی که در این کشور برای آلمان‌ها کار کردند، شد.

به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در سخنانی خواستار گفت‌وگو با گروه طالبان شد.

صدر اعظم آلمان در سخنان خود گفت: «آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان درباره چگونگی خارج کردن باقیمانده شهروندان افغانستانی که با آلمان‌ها همکاری داشتند، می‌باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل اضافه کرد: «این نشانه خوبی است که دوباره می‌توان از فرودگاه کابل برای پروازهای خارج کردن افراد استفاده کرد».

وی ادامه داد: «ما باید با طالبان درباره این صحبت کنیم که چگونه می‌توانیم کسانی که برای آلمان کار کردند را به صورت ایمن از کشور خارج کنیم».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز یکشنبه گفت، این گروه مایل به برقراری روابط با دولت آلمان است.

 این سخنگوی طالبان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت، این گروه مایل است روابط دیپلماتیک رسمی و مستحکمی با برلین داشته باشد.

او در ادامه گفت، طالبان مایل است آلمان و دیگر کشورها حمایت مالی، کمک‌های بشردوستانه و همکاری در زمینه‌های سلامت، کشاورزی و آموزش را برای افغانستان فراهم کنند.

  «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در دیدار با همتای قطری خود گفت: «به رسمیت شناختن طالبان هنوز اولویت ما نیست اما معتقدیم که تعامل با طالبان به نتایج مثبتی منجر خواهد شد».

هایگو ماس، وزیر خارجه آلمان

وی با ابراز امیدواری درباره پایبندی طالبان به حقوق بشر گفت: «ما آن‌ها را زیر نظر داریم و به کمک رسانی خود به شهروندان افغانستان ادامه خواهیم داد».

وزیر خارجه آلمان که کشورش یکی از کشورهایی است که افغانستان را به حال خود رها کرده افزود: «ما با علاقه تشکیل دولت جدید در افغانستان را بررسی می‌کنیم و برای آن چندین شرط تعیین کرده‌ایم».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان حقوق بشر آنگلا مرکل گروه طالبان ذبیح الله مجاهد افغانستان هایکو ماس دولت آلمان خواستار گفت وگو صدر اعظم آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

منابع محلی اذعان کردند که طالبان مرزبانان ایرانی را با اهدای گل و شیرینی بدرقه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل