Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@02:28:55 GMT

چند شهروند آمریکایی هنوز در افغانستان مانده اند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۳۴۷۶

چند شهروند آمریکایی هنوز در افغانستان مانده اند؟

در حالی که چند روز از ضرب‌الاجل 31 آگوست (9 شهریور) آمریکا برای خروج از افغانستان می‌گذرد، «رون کلین» رئیس کارکنان کاخ سفید روز یکشنبه گفت که حدود 100 شهروند آمریکایی همچنان در افغانستان هستند.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، گفت: «ما با تمام کسانی که آنها را شناسایی کردیم، در ارتباط هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلین در ادامه مصاحبه خود گفت: «دولت امیدوار است که در روزهای آینده، قطری‌ها قادر باشند که خدمات هوایی به بیرون از کابل را از سر بگیرند. اگر آنها این کار را انجام دهند ما قصد داریم ببینیم که آیا آمریکایی‌ها قادر خواهند بود که بخشی از این پروازها باشند».

این مقام کاخ سفید اضافه کرد که آمریکایی‌ها در ارتباط نزدیک با منابع خود در افغانستان بوده و در تلاش هستند تا شهروندان افغانستانی که با آمریکایی‌ها همکاری داشته و ویزای ویژه مهاجرت داشته‌اند را به طور ایمن خارج کنند.

وی گفت:‌«من می‌دانم که برخی به صورت زمینی خارج شدند. ما در حال ادامه تلاش‌ها هستیم تا آنها را به صورت هوایی نیز خارج کنیم. ما به اقدام خود برای خارج کردن کسانی که ویزای ویژه مهاجرت دارند ادامه می‌دهیم».

کلین ادامه داد: «ما عملیات هلی برن تاریخی انجام دادیم که طی آن 124 هزار نفر از شهروندان آمریکایی و افغانستان و شهروندان دیگر کشورها را خارج کردیم».

از سوی دیگر، پایگاه خبری-تحلیلی «پولتیکو» در گزارشی با اشاره به خروج ایالات متحده از افغانستان و پایان رسمی اشغالگری نظامی آمریکا در این کشور گزارش کرد که احتمال می‌رود ایالات متحده در آینده با استفاده از نیروی دریایی خود به مداخله خود در افغانستان ادامه دهد.

گزارش پولتیکو تحت عنوان «جنگ زمینی آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است، هم‌اکنون نوبت نیروی دریایی است»، این گونه آغاز شده است که مشارکت ارتش آمریکا در افغانستان احتمالاً به زودی تا حد زیادی به مسئولیت‌های نیروی دریایی آمریکا تبدیل خواهد شد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: افغانستان شهروند آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفیعی چهار بازی‌ کلین‌شیت، یک بازی چهار گل خورده!

به گزارش ورزش سه امیررضا رفیعی دروازه بان جوان پرسپولیس در چهار بازی لیگ برتری که به میدان رفت دروازه اش را بسته نگه داشت و گلی دریافت نکرد.

رفیعی با کلین شیت در این چهار بازی با روحیه به اراک رفت تا تیمش را در این مسابقه برنده کند.او تا حوالی دقیقه 84 هم نمایش بسیار خوبی داشت و دروازه اش را بسته نگه داشت اما دو گل در وقت های قانونی خورد.

رفیعی در وقت های اضافه هم دو بار دروازه اش را باز شده دید تا به اندازه چهار مسابقه در یک بازی گل خورده باشد.

گلزنان تیم آلومینیوم لیموچی، بزرگ (دوبار) و نقی‌زاده بودند تا ورزشگاه اراک پیش از سوت پایان منفجر شود!

دیگر خبرها

  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • رفیعی چهار بازی‌ کلین‌شیت، یک بازی چهار گل خورده!
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه