Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:58:34 GMT

بحث اعضای شورای شهر شیراز برای مقابله با سیل احتمالی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۳۷۵۵

بحث اعضای شورای شهر شیراز برای مقابله با سیل احتمالی

به گزارش ایرنا، اعضای شورای ششم به منظور جلوگیری از سیل احتمالی، شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌ها را ملزم به ایجاد سیل‌بندهایی خصوصا در منطقه سعدی کردند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه در پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز،گفت: به منظور جلوگیری از سیل احتمالی باید شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌ها، سیل‌بندهایی را در منطقه سعدی احداث کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احسان اصنافی با اشاره به همراهی سرپرست شهرداری شیراز و معاونان وی در بازدید روزهای اخیر از منطقه سعدی افزود: مسیل‌هایی که در فروردین ماه ۱۳۹۸ آسیب‌های جدی به منازل مردم زدند، با وجود اقداماتی که صورت گرفته اما جا دارد به سایر دستگاه ها نیز تذکر داده شود.

وی اضافه کرد: همانند شش سیل‌بندی که در دروازه قرآن اجرا شده، ضرورت اجرای سیل‌بندهایی در منطقه سعدی نیز احساس می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز با ذکر اینکه بخش‌هایی از مسیل و رودخانه در خارج از محدوده شهر شیراز است گفت: متاسفانه تصرف‌هایی نه تنها در حریم رودخانه، بلکه در بستر آن نیز انجام گرفته است.

اصنافی از مجموعه شهرداری شیراز درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تصرفات صورت گرفته در محدوده شهری اقدام شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پیرامون لزوم هم‌افزایی برای جلوگیری از مشکلات سیل احتمالی در فصل‌های بارش پیش رو گفت: آب منطقه‌ای و منابع طبیعی باید به وظیفه خود در حوزه کنترل سیلاب و جلوگیری از وقوع سیل عمل کرده تا در فصل بارش پیش‌رو مشکلی از باب سیل در منطقه نداشته باشیم.

وی همچنین به بازدید ارتفاعات بام شیراز به همراه جمعی از مدیران معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز در روزهای اخیر اشاره و عنوان کرد: ارتفاعات بام شیراز از بزرگترین محدوده‌های شیراز است که قابلیت شکل‌گیری مناطق گردشگری را دارد و هم‌اکنون نیز با استقبال گسترده مردم روبرو است.

به گفته اصنافی مسیر دسترسی به ارتفاعات بام شیراز در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اجرا شده و در آن محدوده ۲۴۰ هزار درخت کاشته شده است.

۹۰ درصد فضای سبز بام شیراز خشکیده است

وی با اشاره به عدم رسیدگی به مخازن آبیاری قطره‌ای و آبیاری درختان ارتفاعات بام شیراز گفت: هرچند تعدادی درخت جدید در این منطقه کاشته شده اما متاسفانه ۹۰ درصد درختان بام شیراز خشک شده که نیاز است به سرعت شهرداری شیراز به موضوع ورود کرده و شبکه آبیاری را احیا کند.

اصنافی از احیای ارتفاعات بام شیراز برای ورود گردشگران پس از رسیدگی به درختان و آبیاری آن نیز سخن گفت.

سیل پنجم و ششم فروردین ۹۸ در دروازه قرآن شیراز ۲۱ نفر از هموطنان را به کام مرگ کشاند و خانه و کاشانه صدها نفر دیگر را نیز در این شهر و خصوصا محله سعدی با خود برد.

رسیدگی به شکایات مردم در شیراز سامان می‌یابد

عضو هیأت رییسه شورا و رییس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ایجاد کمیته تخصصی رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت مردمی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر شیراز بود که در این هفته رسما کار خود را آغاز کرد.

افسانه خواست‌خدایی افزود: با راه‌اندازی این کمیته تلاش شده که این واحد مامنی برای شهروندان باشد تا بتوانند مطالبات به حق خود را که با درهای بسته مواجه شده است به واسطه کارشناسان این حوزه به گوش مسئولین مربوطه چه در شهرداری و چه در خارج از حیطه آن برسانند.

وی با بیان اینکه این کمیته با حضور عملیاتی در میدان، احصا و پیگیری مشکلات مردم شیراز از طریق ارتباط با ناظرین مناطق، شهردار،  مسئولان شهرداری مناطق و سایر مسئولان مرتبط در مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک نهاد نظارتی مستقل نسبت به رفع مشکلات مردم، عدالت محوری در حقوق شهروندی و تحقق شفافیت در مجموعه مدیریت شهری گامی بزرگ بردارد.

خواست خدایی با تاکید بر اینکه شیرازی‌ها باید بدانند در مسیر رفع مشکلات آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد و در مجموعه شهرداری با هیچ فردی در این زمینه تعارف نمی شود،گفت: راه اندازی کمیته تخصصی بانوان و خانواده از دیگر اولویت های کاری در شورای ششم بوده که در هفته جاری این کمیته نیز تشکیل شد.

شیراز به کنوانسیون شهرهای ایمن جهان بپیوندد

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست با بیان اینکه در بحث ایمنی شهری ردیف بودجه ای در سال۱۳۹۷ در خصوص شهر ایمن مصوب شد گفت: شهر ایمن شهری همراه با آرامش برای تمام اقشار از جمله سالمندان، کودکان، نابینایان، معلولین، افراد کم توان و ... می باشد،شهری که در آن حمل و نقل،  خدمات شهری، ساخت وساز و معماری، پروژه های عمرانی و... و از همه مهمتر اماکن تاریخی وفرهنگی ایمن شده و تراز امنیت و آرامش و آسایش شهری را  ارتقا می دهد.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه در شهر ایمن آموزش های لازم داده و شهر علاوه بر اقدامات و تمهیدات ایمن کننده تحت پوشش بیمه ای تخصصی قرار می گیرد،افزود: چند سال از این مصوبه می گذرد و شیراز هنوز موفق به اجرای آن و پیوستن به کنوانسیون شهرهای ایمن جهان نشده است.

تنگ سرخ به تاراج می رود

وی در ادامه با بیان اینکه تعیین و تکلیف سد تنگ سرخ باید در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: منطقه تنگ سرخ شیراز این روزها تحت تاثیر فعالیت های غیر قانونی متخلفانی قرار گرفته است که تیشه به ریشه سنگ های این منطقه می زنند.

فرخ زاده اضافه کرد: سنگ های لایه ای و طبیعی تنگ سرخ نقش عمده ای در حفظ خاک و صیانت از پایداری  منطقه دارد که استخراج بی رویه و غیر قانونی این سنگ ها ضمن ایجاد تغییر و اختلال در کارکردهای اکولوژیکی منطقه به زیستگاه حیوانات و گیاهان نیز آسیب جدی وارد کرده است.

او گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه برای نگهداری تجهیزات و کارگاه ایجاد سد تنگ سرخ به شهرداری شیراز تحمیل می شود که باید سریعا وضعیت آن تعیین تکلیف شود.

او اظهار داشت: ایجاد این سد نه تنها در استان بلکه در وزارت نیرو مصوبه قطعی دارد و اجرای این سد باعث جمع آوری باران های بلاتکلیف و خدادادی در فصول پاییز و زمستان و ایجاد فضای تفرجی در بوستان طبیعت (۵۸۰ هکتاری) و همچنین اشتغال مولد و تغییر رویکردهای اجتماعی  در منطقه خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شاید وقت آن رسیده باشد  که از بازی‌های سیاسی، سخت گیری های غیر کارشناسی، سهم خواهی ها، فشار های سازمان یافته و نظرات غیر علمی عبور کرد و  پروژه احداث یا عدم ساخت تنگ سرخ را طی یک فرآیند معقول به متخصصین امر بسپاریم و کار اجرایی را در سال ۱۴۰۰ آغاز کنیم.

لزوم تغییر ساختار سازمانی شهرداری شیراز

پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز با حضور ۱۳ نفر اعضا و با چهار دستورکار برگزار شد.

اولین دستور کار پیرامون ضرورت بازنگری در ساختار سازمانی شهرداری شیراز و مقایسه کمی و کیفی سازمان‌های وابسته به شهرداری شیراز بر اساس مواد ۵۴ و ۸۴ و نیز گزارش شهرداری شیراز دراین خصوص بود که به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز ارسال شد.

دستورکار بعدی صحن علنی این هفته به موضوع شرح وظایف کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز اختصاص داشت که با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و مستند به تبصره یک ماده ۱۲دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیونهای شوراهای اسلامی شهر، شهرستان، استان و عالی استانها مصوب ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ شورای عالی استانها، موضوع از دستور کار خارج شد.

طرح توسعه و تکمیل موزه دفاع مقدس که از کمیسیونهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا به صحن علنی آمده بود، مصوب شد شهرداری شیراز در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز حمایت از طرح توسعه و تکمیل موزه دفاع مقدس، نسبت به مساعدت مالی اقدام کند.

آخرین دستورکار به بررسی وظایف کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز اختصاص داشت.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شورای اسلامی شهر شیراز ارتفاعات بام شیراز شهرداری شیراز شورای شهر شیراز شهرداری شیراز سیل احتمالی منطقه سعدی شیراز گفت صحن علنی تنگ سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم