Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@05:20:19 GMT

ایجاد مرکز ماده ۱۶ از فعالیت‌های موفق گروهی لرستان است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۳۸۹۹

ایجاد مرکز ماده ۱۶ از فعالیت‌های موفق گروهی لرستان است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد مرکز ماده ۱۶ کرامت از اقدامات گروهی موفق در استان به شمار می‌رود.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان که امروز ۱۴ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در سال‌های اخیر به همت سپاه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام استان انجام شده راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ کرامت با امکانات خوب و بهره‌گیری از روش‌های جدید درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد مرکز ماده ۱۶ را از فعالیت‌های موفق گروهی استان عنوان و تصریح کرد: در سطح شهرهای استان معتادان متجاهری وجود دارند که وظیفه جمع‌آوری، رسیدگی و ساماندهی آن‌ها بر عهده ماست و ارائه خدمات با این نگاه که این افراد بیمار هستند، انجام می‌پذیرد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مرکز ماده ۱۶ کرامت خرم‌آباد ظرفیت پذیرش و ارائه خدمات به حدود ۲۰۰ نفر را داراست که البته باید در نظر داشت معتادان متجاهر استان از این تعداد بیشتر هستند و لازم است برای این موضوع مراکز دیگری نیز تأمین و تجهیز شوند.

خادمی اضافه کرد: این مرکز تاکنون توانسته است بخش عمده‌ای از این افراد را از سطح شهر جمع‌آوری کند و ضمن ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی در کنار حرفه‌آموزی به آن‌ها شرایط بازگشت دوباره به زندگی را برایشان فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به معتادان متجاهر حاضر در مرکز ماده ۱۶ بسیار اثربخش بوده، افزود: آموزش‌ها به این افراد در مدت حضور آن‌ها در مرکز به‌گونه‌ای بوده که تعداد قابل توجهی از آنان علاوه بر ترک اعتیاد و آموختن یک حرفه شغلی، شرایط بازگشت دوباره به جامعه را پیدا کرده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم سایر مراکز آموزشی را به این قبیل امکانات مجهز کنیم، بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین آموزشی در کنار آموزه‌های دینی که در این مرکز ارائه می‌شود می‌تواند یک فرد کاملاً طرد شده از جامعه را مجدداً احیا و به زندگی عادی بازگرداند که در نوع خود امری پسندیده است.

خادمی ادامه داد: موضوع نظارت بیشتر بر مراکز نگهداری، ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۵ و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه از دیگر محورهای جلسه امروز بود که پیگیری و اجرای آن مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لرستان استاندار لرستان معتاد متجاهر ستاد مبارزه با مواد مخدر مرکز ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند