Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، بامداد هشتم شهریور، مأموران کلانتری هنگام گشت در منطقه بازار متوجه درگیری خیابانی دو مرد جوان شدند وقتی مأموران برای بررسی ماجرا به آنها نزدیک شدند دریافتند یکی از آنها پس از قطع انگشت دست دیگری قصد فرار دارد که او را تعقیب کردند.

گرچه مرد جوان سعی داشت با تهدید اسلحه و اسیدپاشی از دست مأمور جوان و سربازش فرار کند، اما با شلیک گلوله‌ای به پایش متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس مرد جوان به بیمارستان و مأمور و سرباز کلانتری به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

با گذشت 5 روز از این حادثه اسید پاشی، متهم 38 ساله این پرونده برای تحقیقات در مقابل بازپرس محمد جواد شفیعی قرار گرفت. او در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت، به اتهام اسیدپاشی به مأمور و سرباز کلانتری 113 بازار، قطع انگشت دست، برهم زدن نظم عمومی، تمرد از مأموران پلیس و حمل سلاح گرم و سرد، قرار بازداشت متهم را صادر کرد و او را در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داد.

گفت‌و‌گو با متهم

چرا انگشت دست مرد جوان را قطع کردی؟

او دوستم است چند وقت قبل از من خواست چرخ دستی اش را بفروشم. گفت چرخ دستی را بفروش و قول داد مبلغی به‌عنوان حق الزحمه به من بدهد. چرخ دستی را در بازار 500 هزار تومان فروختم، البته خریدار چرخ دستی گفت این مبلغ علی‌الحساب باشد و بقیه را مدتی بعد پرداخت می‌کند. دوستم 100 هزار تومان به من پرداخت کرد. اما بعد از آن ماجرا مدام به سراغم می‌آمد و می‌گفت بقیه پول چرخ دستی را از خریدار بگیر.

ماجرا ادامه داشت تا اینکه شب حادثه من به همراه چند نفر دیگر زیر پل ابوسعید خوابیده بودیم که دوستم آمد. او چاقو داشت و باهم درگیر شدیم. من هم قمه‌ای که همراهم بود را بیرون آوردم و ضربه‌ای به‌دست او زدم.

چطور دستگیر شدی؟

در حال درگیری بودیم که مأمور جوانی به همراه سربازش به سمت من آمدند تا مرا بازداشت کنند. سرباز مرا گرفت، برای فرار به او اسید پاشیدم. سرباز جوان مرا رها کرد. داخل گونی‌ام یک اسلحه بود که آن را هم بیرون آوردم تا آنها را بترسانم و بتوانم فرار کنم. مأمور جوان به سمتم آمد تا مرا خلع سلاح کند که به روی او هم کمی اسید پاشیدم. اما او به من دستور ایست داد. یک تیر مشقی به سمتم شلیک کرد و وقتی دید که نمی‌ایستم یک تیر به پایم زد و دستگیر شدم.

 اسلحه را از کجا آوردی؟

یک شب که در حال گشتن سطل‌های زباله بودم، پیدا کردم. اسلحه زنگ زده و خراب بود.

فشنگ‌های جنگی را چطور؟

آنها هم داخل یک نایلون مشکی در کنار اسلحه بود. اما اسلحه زنگ زده بود و نمی‌شد از آن استفاده کرد.

شغلت چیست؟

قبل از اینکه کرونا بیاید کارگر رستوران بودم اما با شیوع کرونا بیکار شدم و برای تأمین مخارجم تصمیم گرفتم  ضایعات جمع کنم. ضایعاتی را که از داخل سطل زباله پیدا می‌کردم می‌فروختم و زندگی‌ام را می‌گذراندم. شب‌ها هم یا در گرمخانه‌ها می‌خوابیدم یا کارتن خوابی می‌کردم.

اسید از کجا آوردی؟

من ضایعات را به یک نفر می‌فروختم اما حدود یک میلیون تومان از او پول می‌خواستم که نمی‌داد به همین دلیل تصمیم گرفتم با تهدید اسید، پولم را از او بگیرم. من قصدم اسید ریختن روی مأمور و سرباز نبود، اسید را برای گرفتن طلبم خریداری کرده بودم.

اعتیادی داری؟

نه تا حالا لب به سیگار هم نزده‌ام.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قطع انگشت اسیدپاشی کرونا اخبار حوادث ایران اتهام اسیدپاشی بازداشت اسید سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سحر قریشی فال قیمت روزانه لیندا کیانی بازار آزاد عاشقانه ماشین فیلم همسرش مرد جوان چرخ دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیر ۲ نفر که با ۳۷ ضربه چاقو اقدام به قتل مدیرعامل یک شرکت پخش لوازم آرایشی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار علی ولیپور گودرزی روز دوشنبه گفت: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه‌اش واقع در یک برج ۲۰طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

وی گفت: طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بیسیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخابره و دقایقی بعد تیم بررسی صحنه جرم پا به طبقه پانزدهم برج مورد نظر گذاشتند.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی ۴۳ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه بی‌رحمانه چاقو قرار گرفته بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی داخل خانه بوده‌اند.

وی افزود: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند در بازبینی فیلم‌ها دریافتند، موتورسیکلتی با ۲ سرنشین مقابل برج توقف کرده و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول شده است؛ نیم ساعت بعد از حضور وی، نفر دوم نیز وارد خانه قربانی شده و دقایقی بعد هر ۲ با عجله و شتاب از برج خارج شده و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شدند و بعد از رفتن مردان جوان، دیگر هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته بود.

سردار گودرزی گفت: در نخستین‌گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات ۲ مرد موتورسوار داخل فیلم شناسایی و مشخص شد که آن‌ها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، آن‌ها را طی ۲ عملیات جداگانه بازداشت کردند.

دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری خبر داد که با سلاح گرم اقدام به تخریب اموال عمومی در جنوب غرب تهران کرده بود.

سرگرد محمد زیدی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران هفته گذشته خبری را درخصوص تخریب اموال عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش شرور منطقه خانی آباد دریافت کردند که با سلاح جنگی خود به منظور قدرت نمایی اقدام به تیراندازی و تخریب چندین خودرو پارک شده در منطقه کرده بود.

وی ادامه داد: به محض دریافت این خبر پرونده‌ای تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

به گفته سرگرد زیدی، طی اقدامات انجام شده ماموران طی یک هفته سرانجام روز گذشته مشخص شد این متهم پس از این قدرت نمایی از محل متواری و در مخفیگاه خود پنهان شده است.

سرگرد زیدی تصریح کرد: با به کار بردن شگرد‌های پلیس مخفیگاه این فرد شرور شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد که طی آن متهم دستگیر و در خصوص سلاح جنگی در بازجویی اولیه و تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک قبضه سلاح گرم و تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد که ضمیمه پرونده شده و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران یادآور شد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو