Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:23:42 GMT

بنیاد علوی پیشگام توسعه در چاراویماق

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۴۸۲۶

بنیاد علوی پیشگام توسعه در چاراویماق

به گزارش ایرنا ۵۰ درصد از اعتبارات طرح‌های مشارکتی با هدف توسعه فرهنگی، اجتماعی و زیربنایی این شهرستان از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان تامین می‌شود و به گفته مسئولان این بنیاد، تخصیص نیافتن به موقع و کافی اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی، پیشرفت برخی از این طرح‌ها را کند کرده است. 

هیمن موضوع موجب شده تا طی روزهای اخیر جلسه بررسی روند پیشرفت طرح‌های مشترکی بنیاد علوی و دستگاه‌های دولتی در چاراویماق با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، راهبر شمالغرب بنیاد علوی، نماینده مردم و جمعی از مسئولان استانی در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راهبر شمالغرب بنیاد علوی در این جلسه تاکید کرده بود که اثربخشی حضور این بنیاد در چاراویماق به همکاری دستگاه‌های دولتی و تحقق مشارکت ۵۰ درصدی آنان در تامین اعتبار طرح‌ها وابسته است.

«محسن نیک‌نفس» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا نیز این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی به تعهد خود به خوبی عمل کرده‌اند، بعضی گره‌هایی در این مسیر داشتند و متاسفانه برخی دیگر کم‌کاری کرده‌اند. 

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این اهمیت مشارکت ۵۰ درصدی دستگاه‌های اجرایی استان در تامین اعتبار طرح‌های مشارکتی را با استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرده بودیم و ایشان دستور لازم را صادر کرده بودند. 

سیدحمزه امینی با اشاره به اینکه بر اساس دستور استاندار آذربایجان‌شرقی قرار بود تا بودجه شهرستان چاراویماق به طور ۱۰۰ درصدی اختصاص یابد، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی متاسفانه به اندازه بنیاد علوی به تعهد خود عمل نکرده‌اند. 

به گفته وی برخی ازدستگاه‌های اجرایی تخصیص نیافتن اعتبار از سوی برنامه و بودجه را پیش می‌کشند که امیدواریم طی روزها و ماه‌های آینده هماهنگی بیشتری بین آنان برای تکمیل طرح‌های محرومیت‌زدایی چاراویماق را شاهد باشیم. 

وی این را هم مورد تاکید قرار داد که برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی به تعهد خود بهخوبی عمل کرده است. 

به گزارش ایرنا اخیرا طرح‌های مشارکتی حوزه راه با آسفالت‌ریزی جاده آبگرم شروع شده اما باکس‌های خریداری شده بنیاد علوی بعد از گذشت یک سال هنوز نصب نشده است. 

این در حالی است که فصل کاری در این شهرستان کوهستانی رو به اتمام و علاوه بر روکش آسفالت جاده آبگرم، طرح‌های دیگری نیز در این زمینه از جمله آسفالت جاده شورقره‌کند و آلقو، احداث جاده گویداش و احداث جاده مسنلو به خیرآباد باید به همین روش مشارکتی اجرایی شود. 

در جلسه اخیر استانداری نیز مقرر شد تا برای مطالعه مجدد سد «خرمدرق» ۳۵۰ میلیون تومان هزینه از طرف نهاد آبادانی و پیشرفت پرداخت شود به شرط اینکه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی نسبت به رفع معارضان محلی و همچنین تخصیص اعتبارات استانی و سازمانی اقدام کنند.

بنیاد مسکن نیز اعتبار مورد نیاز برای تکمیل دیوار حائل روستای «گویجه قلعه» را در حالی طی روزهای آینده تخصیص خواهد داد که سهم ۵۰ درصدی بنیادعلوی از تخصیص اعتبار برای این طرح در حال اتمام است.

در حوزه بهداشت و درمان نیز دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به انجام تعهدات خود برای ساخت سه خانه استقرار تیم سلامت و همچنین تجهیز ۶ خانه سلامت که ساخت آنها توسط بنیاد علوی در حال تکمیل شدن است، اقدام خواهد کرد.

طی حدود یک سال اخیر بنیاد علوی ۳۰ میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه این شهرستان اعتبار اختصاص داده است و در صورتی که سهم دستگاه‌های دولتی نیز تحقق یابد، روند پیشرفت شهرستان تسریع خواهد شد. 

بنیاد علوی که از بازوان اجرایی بنیاد مستضعفان به شمار می‌رود، از سال گذشته به عنوان یک نهاد مشارکتی برای پیشبرد اهداف توسعه چاراویماق و محرومیت‌زدایی از چهره این شهرستان وارد میدان شده است. 

برچسب‌ها بنیاد علوی مراغه استانداری آذربایجان شرقی چاراویماق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد علوی مراغه استانداری آذربایجان شرقی بنیاد علوی مراغه استانداری آذربایجان شرقی چاراویماق دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر