مهار غول های بازی سازی رایانه ای چین با وضع قوانین سختگیرانه
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۵۰۳۶
چین در راستای کنترل رفتارهای ضدرقابتی در بخش فناوری، قوانین جدیدی را وضع کرده است که این مساله شامل شرکت های بازی سازی رایانه ای نیز شده است. - اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ پس از دهه ها سلطه ایالات متحده و ژاپن بر فضای بازی های رایانه ای، چین در حال افزایش نفوذ خود در سراسر جهان است. این کشور در سال 2019 با بیش از 34 میلیارد دلار درآمد، بیشترین درآمد را در بازی های رایانه ای نصیب خود کرده است بعد از چین به ترتیب: آمریکا با بیش از 31 میلیارد دلار، ژاپن با بیش از 17 میلیارد دلار، کره جنوبی با بیش از 5 میلیارد دلار، آلمان با بیش از 4 میلیارد دلار، استرالیا با بیش از 4 میلیارد دلار، فرانسه با بیش از 3 میلیارد دلار، کانادا و اسپانیا و ایتالیا با بیش از 2 میلیارد دلار بیشترین سهم بازار از درآمد بازی های رایانه ای را از آن خود ساخته اند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سبقت چین از آمریکا در اقتصاد بازی های رایانه ای در حالی است که ایالات متحده آمریکا در سال 2014 در صدر کشورهای پردرآمد با کسب حدود20 و نیم میلیارد دلار درآمد بوده است و بعد از آمریکا، کشورهای چین با بیش از 17 و نیم میلیارد دلار، ژاپن با بیش از 12 میلیارد دلار، آلمان با بیش از 3 و نیم میلیارد دلار، انگلیس با بیش از 3 میلیارد دلار کشورهای برتر در کسب درآمد از بازی های رایانه ای بوده اند.
نکته قابل توجه آنکه چینی ها برای تبلیغ ارزش های چینی از این بازی ها استفاده نموده و بازار بازی های خود چین نیز به شدت تنظیم شده است. دولت چین اجازه نمی دهد بازی هایی که حاوی برخی از نظرات سیاسی، قمار ، برهنگی و بسیاری موارد دیگر هستند، در بازار داخلی آن منتشر و به فروش برسند. در چین گیمرهای زن چینی یک بازار عظیم (500 میلیون نفر) را تشکیل می دهند و بسیاری از بازی ها و استودیوهای بازی با تمرکز بر روی زنان است.
بیشتر بخوانید:
فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|ضرورت حمایت همه جانبه دولت از صنعت بازی های رایانه ایفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|چگونه می توان تهدیدات بازی های رایانه ای را به فرصت تبدیل کرد؟سرمایه گذاری های گسترده Tencent و NetEase
سال هاست دو شرکت Tencent و NetEase که در حوزه بازی فراتر از مرزهای چین در حال فعالیت هستند. Tencent همچنان بازی شماره 1 در آمریکای شمالی و اروپا است. به گفته رودولفو روسینی ، سرمایه گذار فناوری این شرکت، بازی های رایانه ای از نفوذ فرهنگی برخوردار هستند و در کنترل زمان حال و نحوه به تصویر کشیدن واقعیت بسیار قدرتمند است. به گفته وی اگر Tencent بخواهد در هر روزنامه و شرکت تلویزیونی نظری بدهد مردم در برابر آن خواهند ایستاد ولی در عوض آنها بازی طولانی را طراحی می کنند و بدون هیچ رقابتی دارای رسانه هستند و نسل بعدی را می خرند.
وضع قوانین سختگیرانه در چین برای مهار غول های بازی سازی
البته مقامات چینی در ماههای اخیر تجارت الکترونیکی و آموزش آنلاین را هدف قرار داده و قوانین سختگیرانه جدیدی را برای مهار رفتارهای ضد رقابتی پس از سالها رشد سریع در بخش فناوری اعمال کردهاند که این مساله شرکت های بازی سازی نیز بی نصیب نکرده است و باعث شد سهام این شرکت ها در بازار بورس افت کند. مقررات جدید وضع شده بخشی از برنامه رو به رشد سرکوب و کنترل شرکتهای فناوری در چین است.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی بازی های رایانه ای میلیارد دلار بازی ها شرکت ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گوهر مجتبی حسینی، یک پرسپولیسی بود
به گزارش "ورزش سه"، وقتی بازی آلومینیوم و پرسپولیس به ضربات پنالتی رفت،امید اصلی مجتبی حسینی و شاگردانش برای صعود به دور بعدی جام حذفی به عملکرد احمد گوهری دروازهبان خود بود.
گلر سابق پرسپولیس که در طول 120 دقیقه بازی هم با وجود دریافت 4 گل چند سیو فوقالعاده داشت و توانست تیمش را در بازی نگه دارد، در ضربات پنالتی فوقالعاده کار کرد و در نقشی منجی ظاهر شد.
گوهری وقتی آلومینیومیها با از دست رفتن پنالتی امیر نوری و برخورد توپ به تیر دروازه کمی نگران شده بودند، توانست با مهار ضربه دانیال اسماعیلیفر تیمش را به بازی برگرداند و در ادامه آخرین ضربه پنالتی پرسپولیس را در شرایط برابر دو تیم از وحید امیری گرفت تا تیمش را در آستانه برد مهم و بزرگ قرار بدهد.
دروازهبان باتجربه آلومینیومیها که امسال از پرسپولیس به اراک رفته ، مقابل تیم سابق خود نمایشی خوب داشت و در نهایت از خوشحالی از پوست خود نمیگنجید. او بعد از مهار پنالتی وحید امیری به سمت او رفت و با حرفی به خوش و بش کرد تا حسابی شب خوبی را پشت سر گذاشته باشد.