Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@14:11:11 GMT

هورمون ورزش از ابتلا به نوع شدید کرونا پیشگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۵۸۶۳

هورمون ورزش از ابتلا به نوع شدید کرونا پیشگیری می‌کند

مطالعات نشان می دهد که هورمون "ایریسین" تولید شده در طول ورزش می تواند از طریق مدولاسیون ژن های میزبان، از نوع شدید بیماری کووید۱۹ پیشگیری نماید.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز، یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که چرا در طول پاندمی کووید ۱۹ ورزش کردن اهمیت دارد چراکه میزان مناسب ورزش از شدت بیماری کووید ۱۹ می کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران مبتلا به چاقی به دلیل نقش آنزیم ۲ تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE۲) در عفونت ویروسی بیشتر مستعد ابتلاء به کووید ۱۹ شدید هستند. ACE۲ در سلول‌های انسانی توسط ژن‌های مختلف مرتبط با افزایش یا کاهش تکثیر ویروس تنظیم می‌شود.

یافته‌های این تحقیق شامل کشت سلول‌های انسان نشان دهنده اثر مثبت ایریسین بر بیان ژن‌های متعدد مربوط به عفونت ویروسی ناشی از کروناویروس است.

از اینرو کاهش ژن‌های تنظیم کننده ACE۲، رویکردهای امیدوارکننده ای برای درمان عفونت کووید ۱۹ است.

یافته‌های محققان دانشگاه ایالتی سائوپائولو برزیل نشان می‌دهد که ایریسین، هورمون ترشح شده از عضلات در طول ورزش، می‌تواند اثر درمانی بر روی بیماران کووید ۱۹ داشته باشد.

تیم تحقیق بعد از بررسی بیان ژن سلولی دریافت که ژن تنظیم کننده ایریسین با تکثیر کروناویروس در سلول‌های انسانی مرتبط است.

همچنین مشخص شد که هورمون ایریسین سطح رونویسی ژن Trib۳ را سه برابر می‌کند. تحقیقات قبلی اهمیت حفظ بیان ژن TRIB۳ را نشان داده است. در واقع، بیان TRIB۳ اغلب در افراد مسن کاهش می‌یابد، عاملی که ممکن است با افزایش تکثیر کروناویروس و خطر بالاتر ابتلاء به کووید ۱۹ در این بخش از جمعیت مرتبط باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ورزشی هورمون ویروس کرونا سلامت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بزن بزن جدید در ورزش ایران؛ کتک زدن شدید داور وسط چمن | فیلم
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند