Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:29:48 GMT

کمبود کادر درمانی در علوم پزشکی همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۶۲۸۸

کمبود کادر درمانی در علوم پزشکی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کتر حسن بهرامی ،مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در شرایط کنونی اپیدمی کرونا این دانشگاه در بخش درمان با کمبود نیرو به ویژه پرستار مواجه است.

او افزود: با وجود کمبود نیرو بخشی از پرسنل درمانی این استان نیز به کرونا مبتلا شدند که تعدادی از آن‌ها پس از گذراندن دوران استعلاجی دوباره بر سرکار بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدانگفت: مرخصی استعلاجی کادر درمان، استراحت به واسطه بارداری و بستری بودن به علت ابتلا به کرونا، سبب کاهش نیرو‌های فعال در معاونت درمان شده است.

بهرامی اظهار داشت: پرستاران و پزشکان فعال در بیمارستان مجبور به فعالیت چند برابر توان و حضور در شیفت‌های مختلف بوده که این وضعیت سبب خستگی کادر درمان شده است.

او تنها راهکار را استفاده از توان نیرو‌های توانمند و زبده دانست و گفت: اکنون نیروی جدید درمانی برای جایگزینی نیرو‌های فعلی و یا استفاده از آن‌ها به عنوان پشتیبان را نداریم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: استفاده از توان افراد غیرحرفه‌ای در بخش درمان، این حوزه را با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه می‌کند بنابراین بهره گیری از توان این افراد برای مقابله با اپیدمی کرونا نیز امکان پذیر نیست.

بهرامی از شهروندان خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این مجموعه را در انجام وظایف و مسئولیت‌ها یاری دهند.

او ادامه داد: به طور حتم با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی‌ها می‌توان آمار ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش داده و این مجموعه را در خدمات رسانی بهتر به بیماران کمک کرد.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع اایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا کمبود نیرو استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه