Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@04:19:49 GMT

واکنش آمریکا به کودتای نظامی در گینه

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۶۲۹۹

واکنش آمریکا به کودتای نظامی در گینه

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا کودتای نظامی در گینه را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد که خشونت و هرگونه اقدام خارج از قانون اساسی تنها به کاهش شانس صلح ، ثبات و رفاه گینه منجر می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که وقایع رخ داده در «کوناکری»، پایتخت می‌تواند توانایی واشنگتن و دیگر شرکای بین‌المللی گینه را در حمایت از این کشور که به دنبال وحدت و دستیابی به آینده‌ای بهتر برای مردم گینه است، محدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش روز یکشنبه قدرت را در گینه به دست گرفت و «آلفا کنده» رئیس‌جمهوری این کشور را دستگیر کرد. همچنین قانون اساسی را تعلیق و مقررات منع رفت و آمد در این کشور وضع کرد و مرزها را بست.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کودتا گینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند