Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از skynewsarabia، پلیس دو برادر را در بنی سوئف در جنوب قاهره، قبل از فروش غیرقانونی جسم عتیقه متعلق به دوران روم باستان، دستگیر کرد. این دو برادر تصمیم گرفته بودند عتیقه جات کشف شده را در خانه خود مخفی کنند تا برخلاف قانون مصر آن‌ها را به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع امنیتی به اسکای نیوز عربستان گفت: " این پرونده زمانی آغاز شد که وزارت کشور به شروع حفاری و کشف آثار باستانی در خانه یکی از آن‌ها در مرکز بنی سوئف، مشکوک شد و اطلاعاتی در این باره به دست آورد. با هماهنگی اداره امنیت استانداری، مظنونین دستگیر و ابزار مورد استفاده توقیف و مشخص شد که در خانه مذکور گودالی عمیق وجود دارد که قطعه‌ای از آثار باستانی قدیمی در آن کشف شده است. این قطعه باستانی یک پرس زیتون ماسه سنگی است. به گفته منبع امنیتی، طول آن ۱۱۰ در ۴۰ سانتی متر است.

مقامات قطعه کشف شده را به بازرس آثار باستانی در منطقه تحویل دادند و گفتند که قدمت این ظرف تاریخی به دوران روم باستان برمی گردد. این دو متهم در حضور پلیس، به حفاری برای یافتن آثار باستانی با استفاده از ابزار‌های پیشرفته و فروش آن جهت کسب سود اعتراف کردند.

دادستانی عمومی پیگیر این پرونده قضایی است و قطعه توقیف شده با اطلاع مقامات آثار باستانی به آن‌ها تحویل داده شده است. هفته گذشته نیز، سرویس‌های امنیتی ۹ فرد را در استان‌های صحاق و آسیوت در جنوب مصر که مشغول حفاری بودند، دستگیر و حدود ۱۰۰ اثر متعلق به دوران فراعنه، روم و یونان باستان را ضبط کردند.

بیشتر بخوانید

کشف سه گونه جدید از دایناسورهای غول پیکر در چین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاری غیر مجاز آثار تاریخی آثار باستانی کشور مصر پرونده قضایی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی نظریه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان دیر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری شیوه و شگردهای پلیسی، یک نفر سارق را با هویت معلوم شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دیر با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف داشت، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6090784

دیگر خبرها

  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی