Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:22:16 GMT

توزیع سرم و داروهای کمیاب در داروخانه‌های هلال‌احمر

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۷۱۲۱

توزیع سرم و داروهای کمیاب در داروخانه‌های هلال‌احمر

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات موجود در خصوص تهیه سرم، گفت: داروهای مخصوص بیماران کرونایی در داروخانه‌های هلال‌احمر استان توزیع نمی‌شود، اما داروخانه‌های هلال‌احمر داروهایی مانند سرم و سایر داروهایی که در آن‌ها کمبود وجود دارد، تهیه و در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج کیانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت داروخانه‌های هلال‌احمر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: داروهای مخصوص بیماران کرونایی در داروخانه‌های هلال‌احمر استان توزیع نمی‌شود، اما داروخانه‌های هلال احمر داروهایی مانند سرم و سایر داروهایی که در آن‌ها کمبود وجود دارد، تهیه و در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات موجود در خصوص تهیه سرم، افزود: تعدادی سرم از قبل خریداری شده بود که در زمان کمبود این دارو در داروخانه‌های هلال‌احمر توزیع شد و در اختیار مردم قرار گرفت، همچنین سهمیه خوبی در زمینه داروی انسولین به داروخانه‌های هلال‌احمر اختصاص یافت و انواع مختلف این دارو در این داروخانه‌ها وجود دارد و بنابراین مشکلات مربوط به تهیه انسولین بیماران دیابتی نیز برطرف شده است.

وی ادامه داد: ساعات کاری داروخانه‌ها توسط سازمان غذا و دارو مشخص می‌شود که براساس تصمیم این سازمان داروخانه‌ها تا ساعت ۹ شب اجازه فعالیت دارند و تنها داروخانه‌های شبانه‌روزی و پس از این ساعت و در روزهای تعطیل فعال هستند، فعالیت سایر داروخانه‌ها پس از ساعت ۹ شب نیاز به مجوز دارد که مجوز فعالیت پس از این ساعت به داروخانه هلال احمر اختصاص پیدا نکرد زیرا شش داروخانه شبانه‌روزی در شهرکرد وجود دارد.

کیانی عنوان کرد: داروخانه‌های هلال احمر از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح تا ۹ شب بدون هیچ تعطیلی فعال هستند و در دو شیفت بدون استراحت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مردم می‌توانند برای کسب اطلاع از موجودی دارو در داروخانه‌های هلال‌احمر به‌صورت تلفنی اقدام کنند و برای این منظور با شماره تلفن ۳۲۲۲۰۱۰۸ تماس حاصل کنند و شهروندان هر زمان با این شماره تماس بگیرند، افراد حاضر در داروخانه پاسخگو هستند و می‌توانند از موجودی دارو مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند.

وی یادآور شد: قیمت دارو در داروخانه‌های هلال‌احمر با سایر داروخانه‌ها هیچ تفاوتی ندارد، اما افرادی که از لحاظ مالی مشکل داشته و توانایی پرداخت هزینه دارو را ندارند با مراجعه به داروخانه‌های هلال احمر توسط داروخانه این افراد به واحد حمایتی هلال احمر معرفی می‌شوند و پس از انجام بررسی توسط واحد حمایتی و تایید فرد توسط این واحد، داروی مورد نظر پس از تشکیل پرونده به‌صورت رایگان در اختیار فرد قرار می‌گیرد و در واقع این موضوع مزیت داروخانه هلال احمر نسبت به سایر داروخانه‌ها است.

کیانی تصریح کرد: همچنین بیماران نیازمند مبتلا به کرونا نیز مورد حمایت هلال‌احمر هستند پس از مراجعه این بیماران به هلال‌احمر فرم مددکاری آن‌ها تکمیل شده و از سوی هلال‌احمر برای این افراد معرفی‌نامه صادر می‌شود که در این صورت هزینه‌های درمان و بیمارستان و همچنین دارو این افراد رایگان انجام می‌شود و هلال‌احمر تمامی این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، همچنین درصورتیکه افراد نیازمند پس از طی مراحل درمان خود به هلال احمر صورت حساب تحویل دهند و پس از تایید این افراد هزینه‌های پرداخت شده توسط این افراد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برخی داروهای خاص مانند انسولین در داروخانه هلال احمر موجود است و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد برخی داروها نیز از طریق شرکت داروسازی سها که زیرنظر سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در حال فعالیت است تهیه شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند، همچنین درصورتیکه بیماران با داروهای تک نسخه‌ای به داروخانه هلال احمر مراجعه کنند و این داروها در چهارمحال و بختیاری موجود نباشد، این امکان وجود دارد که از طریق هلال احمر مرکز پیگیری‌های لازم جهت دریافت دارو صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر و با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری از بیماران جهت پیدا کردن دارو مورد نظر خود دچار سردرگمی می‌شوند زیرا برخی داروها براساس سهمیه دراختیار تعداد خاصی داروخانه قرار می‌گیرد به همین دلیل در صورتی که لیست این داروخانه‌ها از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم باشد بیماران به راحتی می‌توانند داروی موردنیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چهارمحال و بختياري دارو داروخانه هلال احمر داروخانه های هلال احمر داروخانه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

  احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در کل کشور۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند. احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به اذر پارسال بوده آنهم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است. احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیر خشک ندارند. وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان