Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در حالی که «سیف الاسلام قذافی» پسر رهبر سابق لیبی کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری لیبی اعلام کرد برخی منابع از آزادی پسر دیگر «معمر قذافی» خبر می دهند.

مقامات آگاه در دولت لیبی روز یکشنبه اعلام کردند که «الساعدی قذافی» فرزند دیکتاتور سابق و معدوم لیبی از زندان آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الساعدی سومین فرزند پسر «معمر قذافی» است، رهبر سابق لیبی که در جریان خیزش‌های مردمی در سال ۲۰۱۱ موسوم به بهار عربی از قدرت خلع شد.

​گفته می‌شود، الساعدی قذافی بلافاصله پس از آزادی از زندان، سوار بر یک هواپیما عازم استانبول شد.

بنا بر برخی گزارش‌ها، منابع آگاه مدعی شده‌اند که آزادی این فرزند قذافی در پی مذاکرات با شخصیت‌های بلندپایه قبیله‌ای و همچنین «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر لیبی صورت گرفته است. به نقل از یک منبع آگاه دیگر، «فتحی باشاقا» وزیر کشور پیشین لیبی نیز در این گفتگوها شرکت داشته است.

طبق متن این گزارش، ساعدی قذافی در سال ۲۰۱۸ از سوی وزارت دادگستری لیبی از اتهام‌هایی همچون «قتل، تقلب، تهدید، برده سازی و توهین و افترا به بشیر رایانی بازیکن پیشین» تبرئه شده است.

ساعدی قذافی در سال ۲۰۱۱ ریاست نیروهای ویژه لیبی را برعهده داشت و در جنگ داخلی لیبی فعال بود. در همان سال، نام وی در فهرست افراد تحت پیگرد از سوی اینترپل قرار گرفت و ادعا می‌شود که پس از استرداد به کشور جنگ زده لیبی در یک زندان این کشور تحت شکنجه قرار گرفته است.

از سوی دیگر، اوایل هفته جاری گزارش شد که «سیف الاسلام قذافی» دیگر پسر دیکتاتور سابق لیبی تصمیم گرفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ماه دسامبر این کشور شرکت کند. سیف الاسلام که خود شخصاً در شهر الزنتان زندانی بوده است، در سال ۲۰۱۷ و در پی اعطای عفو کامل از زندان آزاد شد.

گفتنی است، از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، این کشور آفریقایی روی نظم و آرامش را ندید. است ظرف سال‌های گذشته مردم لیبی شاهد رویارویی دو گروه هستند: نیروهای دولت وفاق ملی به رهبری فیاض السراج در طرابلس با مقاماتی در شرق لیبی که از حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر برخوردارند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سیف الاسلام قذافی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، احسان نجاری مقدم اظهار کرد: با شروع بارندگی از روز گذشته ۲ هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا به صورت پراکنده فعال است، بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ لغایت ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شد و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش شد که به سرعت رفع شد.

نجاری مقدم خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش ۲ هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در ۳ شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و ۵ هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد مستقر هستند.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند