Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه در هفته جاری، رگولاتور کوبا به سوبرانا۲ برای کودکان در سن ۲ تا ۱۸ سال هم مجوز مصرف اضطراری داده است، گفت: این واکسن، همان واکسنی است که در ایران با نام پاستووکوک تولید و عرضه می‌شود. مجوز استفاده اضطراری بر اساس نتایج انجام کارآزمایی بالینی در این گروه سنی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن سوبرانا در کوبا برای افراد ۲ تا ۱۸ سال مجوز تزریق گرفت


وی گفت: این واکسن در کودکان ۲ دوزه خواهد بود و در صورت تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت کشورمان، امکان استفاده از این واکسن در کودکان کشور ما نیز فراهم خواهد شد.  

انتشار تحلیل نتایج مطالعات ایران؛ به زودی

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نتایج مطالعه کوبا در افراد بالای ۱۸ سال، اثربخشی ۶۵ درصد را در رژیم ۲ دوزه و ۹۲ درصد را در رژیم ۳ دوزه نشان داده بود و نتایج گزارش آنالیز میانی مطالعه در ایران هم به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

بیگلری تاکید کرد: با توجه به پیک جدید اپیدمی در کشور که در آن واریانت دلتا، واریانت غالب بود، با توجه به تایید سازمان غذا و دارو، مقرر شد که دریافت‌ کنندگان ۲ دوز واکسن پاستوکووک (سوبرانا۲) در کشور (اعم از افراد شرکت کننده در مطالعه کارآزمایی بالینی و افرادی که این واکسن را در واکسیناسیون عمومی دریافت کرده بودند) دوز یادآور نیز تزریق شود و از این رو طبق برنامه، ۲ دوز واکسن پاستوکووک و یک دوز واکسن سوبراناپلاس به افراد تزریق می‌شود.

وی افزود: همانگونه که مستحضرید امروزه در مورد سایر واکسن‌ها نیز موضوع استفاده از نوبت سوم واکسن مطرح است؛ ولی این مهم، در طراحی واکسن فعلی مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران از همان ابتدا دیده شده بود.  

وی اظهار کرد: انستیتو پاستور ایران تولید کننده واکسن در کشور است و واکسن‌های تولیدی را برای توزیع و تزریق در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد. بدیهی است برنامه ریزی برای توزیع و تزریق واکسن با مجموعه وزارت بهداشت است.

تزریق دوز سوم پاستوکووک به خبرنگاران در موعد مقرر

رئیس انستیتو پاستور درباره خبرنگارانی که واکسن اشتباه به آنها زده شد، گفت: در ارتباط با گزارش‌هایی مبنی بر تزریق واکسن سوبراناپلاس در نوبت دوم به عده‌ای از خبرنگاران توسط یکی از مراکز واکسیناسیون در شهر تهران با توجه برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، تزریق دوز سوم نیز توسط وزارت بهداشت در موعد مقرر برای این دسته از افراد صورت خواهد گرفت و با توجه به بررسی شواهد موجود، نگرانی خاصی در این رابطه مطرح نیست.

بیگلری گفت: با توجه به مطالعه کارآیی این واکسن در رده‌های سنی ۲ تا ۸۰ سال و نیز اثبات اثربخشی تک‌دوز یادآور آن در ایجاد مصونیت مطلوب در بیماران بهبود یافته قبلی، امیدواریم به زودی با کسب مجوزهای لازم در کنار توسعه خطوط تولید، امکان تامین مقادیر بیشتری از این واکسن برای گروه زیادی از اقشار جامعه فراهم شود.

کد خبر 625059 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد