Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه محقق اردبیلی صعود ۲۰۰ پله‌ای داشته و موفق به کسب رتبه فاخر ۶۰۰-۵۰۱ در بین یک هزار و ۶۶۲ دانشگاه از سراسر دنیا و رتبه ارزشمند ۵ در بین ۵۸ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی جهانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رتبه‌بندی جهانی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است که هر ساله اقدام به تعیین جایگاه دانشگاه‌ مختلف جهان بر اساس ۵ شاخص کلی آموزش، پژوهش، استنادات، وجهه بین‌المللی و ارتباط با صنعت می‌کند. 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: سال گذشته دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار موفق به ورود به رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ شده و موفق به کسب رتبه جهانی ۸۰۰-۶۰۱ در بین یک هزار و ۵۲۷ دانشگاه برتر جهان و رتبه ۱۱ در بین ۴۷ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه‌بندی فوق شده بود.

حبیبی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات منتشره توسط موسسه تایمز، فقط ۴ دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱)، دانشگاه علوم پزشکی کردستان (با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱)، دانشگاه علوم پزشکی مازندران (با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱) و دانشگاه صنعتی شریف (با رتبه جهانی ۵۰۰-۴۰۱) موفق به کسب رتبه بهتر نسبت به دانشگاه محقق اردبیلی شده‌اند. 

وی بیان کرد: نکته خیلی مهم در این رتبه‌بندی، کسب رتبه ۱۷۹ توسط دانشگاه محقق اردبیلی بین تمام دانشگاه‌های جهان در شاخص ارجاعات علمی بوده که از نظر مرجعیت علمی بسیار با ارزش است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عزیز حبیبی رتبه بندی جهانی تایمز دانشگاه محقق اردبیلی رتبه جهانی کسب رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر