Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:37:40 GMT

وزیر بهداشت: در تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۸۳۶۹

وزیر بهداشت: در تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت

به گزارش ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در نشستی که با حضور  عباسعلی کریمی رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد آموزش و پژوهش کشور بوده و به همین دلیل انتظارات از این دانشگاه بیشتر است، گفت: قدمت، هویت ایجاد می‌کند و ما هویت را از تاریخ غنی کشورمان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه با خودباوری و هویت می توانیم کشور را جلو ببریم، بیان کرد: مهم ترین رکن آموزش، نیروی انسانی و هیات علمی است.


حوزه بهداشت در اولویت است

وزیر بهداشت، اولویت را حوزه بهداشت دانست و در این خصوص گفت: درمان بسیار پرهزینه است در همین راستا باید توجه خود را بیشتر به حوزه بهداشت معطوف کنیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه در تاریخ کشورمان هر زمان که از ظرفیت مردم استفاده شده، موفق بوده ایم، گفت: باید با همراهی مردم و استفاده از همه ظرفیت های موجود از پیچ تاریخی که در آن قرار داریم، عبور کنیم.
 

تنها راه حل برای اداره شرایط کنونی، واکسیناسیون است

وی در ادامه موتور محرکه دانشگاه را فرهنگ دانست و با بیان اینکه اکنون ما با شرایطی مواجه هستیم که در طول تاریخ کشور کم نظیر بوده است، گفت: مهمترین و شاید تنها راه حل برای اداره شرایط کنونی، واکسیناسیون است. در شروع کار دولت با کمبود واکسن مواجه شدیم که برای رفع این معضل به صورت شبانه روزی از همه کانال ها اقدام کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در چرخه واکسیناسیون باید از تمام ظرفیت مجموعه هایی همچون شهرداری، سپاه، بسیج، هلال احمر و آموزش و پرورش استفاده کنیم، ادامه داد: علی رغم آنکه شرایط واکسیناسیون در شهرستان ها بالنسبه مطلوب است اما در تهران کماکان با مشکلاتی مواجه هستیم، این نکته را باید مدنظر داشته باشیم که اگر روند واکسیناسیون سرعت نیابد در آبان ماه با موج جدید بیماری با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

در تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت

عین اللهی با بیان اینکه باید با کار جهادی و شبانه روزی و بهره گیری از همه امکانات برای گذر از شرایط موجود استفاده کنیم، عنوان کرد: در تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت. درنظر داریم شیب گروه سنی مشمولرواکسیناسیون را کاهش دهیم و به سمت واکسیناسیون هوشمند و هدفمند حرکت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در آینده همه خدمات با کارت واکسن ارائه خواهد شد، افزود: همان طور که اعلام شد افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند می توانند با لحاظ شرایط در مراسم اربعین در کربلا شرکت کنند.
 

شرط ورود دانشجویان به کلاس ها باید کارت واکسن باشد

وی با تاکید بر استفاده از توانمندی دانشجویان در روند واکسیناسیون به چگونگی روند آموزش دانشجویان در سال تحصیلی جدید اشاره و اظهار کرد: بازگشایی دانشگاه ها مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و البته شرط ورود دانشجویان به کلاس ها باید کارت واکسن باشد.

عین اللهی تصریح کرد: باید از روش ترکیبی برای بازگشایی دانشگاه ها استفاده شود، هیچ کلاسی نباید صرفا به صورت مجازی برگزار شود و متعاقبا خانواده مدافعان سلامت و خانواده های دانشگاهیان نیز باید واکسینه شوند.

در ادامه نشست، دکتر کریمی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت دانشگاه به ضرورت تغییر تقسیم بندی و مدل ارایه خدمات بهداشتی در تهران، اصلاح ساختار شبکه بهداشتی تهران تاکید کرد.

همچنین در این نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه به موضوعات مختلفی همچون مجموع اقدامات انجام شده در دوران شیوع کرونا، چگونگی فعالیت بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه، تعداد تخت های بیمارستانی موجود و نحوه خدمات رسانی به بیماران و اقدامات پیش رو اشاره کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن بهداشت و سلامت ویروس کرونا واکسن بهداشت و سلامت عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: هموطنان برای دیدار با دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شماره تلفن 81455836 تماس حاصل کنند.

علیرضا رحیم نیا با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه ریزی دیدار مردمی وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه سال‌جاری برای عموم مردم، تمامی شهروندان عزیز ایران اسلامی می توانند در خصوص مشکلات مبتلا به عمومی شهر و منطقه و مسائلی که نیاز به دستور وزیربهداشت دارد، در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه از ساعت 8 صبح لغایت 14:30 بعد از ظهر، با شماره تماس 81455836 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری