Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان آبیک، دادستان محمدیه و رییس حوزه قضایی بخش ضیاءآباد، افزود: خدمت در هر سنگری از نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق و موهبت الهی محسوب می شود که مسوولان به برکت خون شهدا از آن بهره مند شده‌ و از این حیث خدمتگزاری مهمترین وظیفه مسوولان است و فرصت های خدمتی را باید غنیمت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به اینکه هرقدر مسوولان خدمتگزار مردم باشند، مردم به نظام دلگرم‌تر می شوند و پایه های انقلاب نیز مستحکم‌تر خواهد شد، تصریح کرد: به همین جهت در مسیر خدمتگزاری نباید از هیچ کوشش دریغ کرد، بلکه باید به صورت مستمر تلاش شود تا گره گشای مشکلات مردم و جامعه باشیم.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه وظایف قوه قضاییه در قانونی اساسی به وضوح بیان شده و باید همه دستگاه ها کمک حال دستگاه قضا باشند، افزود: در هر جایگاه و نهادی که باشیم اهداف مشترکی داریم و برای تحقق آنها باید یاری‌رسان یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه همکاری و هماهنگی خوبی در بین دستگاه ها و نهادهای اجرایی و قضایی سطح استان برقرار است و امیدواریم این همدلی ها و همراهی ها موجب پیشرفت و توسعه زیرساخت های بخش و گره‌گشایی از مشکلات مردم شود.

تحقق عدالت از مهمترین وظایف ذاتی و قانونی دستگاه قضا است

قاسمی اضافه کرد: احقاق حق و تحقق عدالت از مهمترین وظایف ذاتی و قانونی دستگاه قضایی به شمار می آید و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا چنانچه حقوق افراد مورد تعرض قرار گرفته و ضایع شده، به آنها بازگردانده شود.

به گفته دادستان قزوین، همه باید تلاش کنیم تا با شفافیت در مسیر قانون گام برداریم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند، اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد، عدالت محقق می شود.

 قاسمی اظهار داشت: قانونمداری و قانونمندی باید سر لوحه کار مسوولان و مردم قرار گیرد، زیرا قانون گریزی موجب تضییع حقوق عمومی و اشخاص می شود.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه تضمین کننده تحقق عدالت است، افزود: دستگاه قضایی ناظر بر اجرای صحیح قوانین در بسیاری از حوزه ها است و به همین خاطر در گام نخست، عدالت باید در درون دستگاه قضایی تحقق یابد و خود عاری از فساد شود، تا بتواند در برابر فساد و مفسد قد علم کند و بایستد.

کار در دستگاه قضایی از پیچیدگی های خاصی برخوردار است

قاسمی یادآور شد: دستگاه قضایی خدمات متنوع و متعددی را به طرق مختلف به سایر دستگاه ها و شهروندان ارایه می دهد، بنابراین کار در دستگاه قضایی از پیچیدگی های خاصی برخوردار بوده و به همه مردم و مسوولان توصیه می شود که همواره این نهاد قضایی را همراهی کنند تا بتواند متناسب با نیاز جامعه خدمات مطلوبی ارایه دهد.

دادستان مرکز استان در ادامه تصریح کرد: فساد ستیزی و مبارزه با فساد از اهداف دستگاه قضایی در دوره تحول است و به طور قطع در این مسیر با هیچ شخص و گروهی تعارف نخواهیم داشت و شناسایی گلوگاه های فساد در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و باید تلاش شود تا ریشه های فساد در تمامی حوزه ها خشکانده شود.

این مقام قضایی استان اضافه کرد: دستگاه قضایی در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، در بحث گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ورود قاطعانه و جدی داشته و پیوسته موضوعات این حوزه را پیگیری و مورد رصد قرار می دهد.

وی تصریح کرد: دادستان ها به عنوان مدعی العموم باید مجدانه در شرایط جنگ اقتصادی دشمن تلاش کنند تا مشکلات حوزه صنعت و تولید مرتفع شود و صنعتگران و تولیدکنندگان بتوانند در کمال آرامش و امنیت اقتصادی به امر تولید بپردازند.

در پایان این مراسم از زحمات سعید احمدزاده در سمت دادستان آبیک، مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب محمدیه و مصطفی کرمی‌راد رییس حوزه قضایی بخش ضیاءآباد تقدیر به عمل آمد و مرتضی محمدی به سمت دادستان جدید شهرستان آبیک، روح الله اکبری به عنوان رییس حوزه قضایی بخش ضیاءآباد و مصطفی کرمی‌راد به سمت دادستان عمومی و انقلاب محمدیه معرفی شدند.

برچسب‌ها دادگستری استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین دادستان قزوین دادگستری استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه دستگاه قضایی تحقق عدالت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم