Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@11:43:35 GMT

کاهش هزینه دریافت وام مسکن

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۹۷۲۲

آخرین قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد، متاهل‌های ساکن تهران برای دریافت وام مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی باید ۲۹ میلیون و ۸۸ هزار تومان پرداخت کنند.

خبرگزاری میزان - نوداقتصادی نوشت: سید سجاد پادام، معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: سال ۹۹ دولت می‌خواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از سازمان تأمین اجتماعی آغاز کند، ولی به دلیل اینکه تأمین اجتماعی سرمایه نداشت سراغ صندوق‌های کشوری رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بعد از همسان‌سازی حقوق صندوق‌های کشوری، بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی اعتراض کردند، ولی تأمین اجتماعی سرمایه‌ای برای همسان‌سازی حقوق نداشت و دولتی‌ها بجای طلبی که تأمین اجتماعی از دولت داشت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق مشخص کردند که تنها برای دو سال طرح همسان‌سازی کفایت می‌کرد.

پادام افزود: مجلس هم در تصویب این طرح مقصر است چرا که این طرح بصورت تبعیض آمیز اجرا شد و رویکرد صندوق‌های بازنشستگی تنها بیمه‌ای است و حمایتی نیست. دولت برای تأمین مالی همسان‌سازی حقوق‌ها شرکت‌های ورشکسته‌ای مثل هپکو را به تأمین اجتماعی داد که امکان نقدشوندگی ندارند.

معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: دولت امسال ۱۴٠ هزار میلیارد تومان از بودجه به صندوق‌های بازنشستگی کشوری کمک کرده است و این مبلغ در سال ۱۴٠۱ به ۲٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این موضوع تورم شدیدی را ایجاد می‌کند و صندوق‌های بازنشستگی به سمت ورشکستگی خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: وام مسکن برای مجرد‌ها و متاهل‌ها چقدر تمام می‌شود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: وام مسکن اخبار اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وام مسکن اخبار اقتصادی همسان سازی حقوق تأمین اجتماعی وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق فرهنگیان ۳ ساله همسان سازی می شود

دریافت 41 MB کد خبر 6098327

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • حقوق فرهنگیان ۳ ساله همسان سازی می شود
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود