Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رحمت صادقی روز دوشنبه  در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی (بتا) دانشگاه کردستان اظهار داشت: دانشگاه به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی رسالت و هدف های مشخصی دارد که مهمترین آنها رسالت آموزشی است.

وی به فعالیت حوزه آموزشی در دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: حوزه آموزش که مهم ترین حوزه دانشگاه کردستان است باید گسترش داده شود بخصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی که یک فرصت مناسب و ارزنده است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه کردستان، تربیت نیروی انسانی توانمند را از دیگر اهداف دانشگاه دانست و با اشاره به اقدامات مناسبی که این شورا می توانند در زمینه توسعه و اصلاح رشته های آموزشی داشته باشد، اضافه کرد: کارکرد اصلی این شورا ایجاد و تاسیس رشته های جدید با توجه به نیاز جامعه و بازبینی و اصلاح رشته های موجود است.

صادقی ادامه داد: شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه کردستان یکی از مهمترین شوراهای دانشگاه است و کسانی  که در این شورا عضویت دارند افرادی توانمند و کوشا هستند و فعالیت آنها، نوید دهنده اتفاقات مناسب و خوبی در دانشگاه کردستان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان به ضرورت و اهمیت تشکیل این شورا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده دانشگاه کردستان در جمع دانشگاه های کشور که در راستای بازنگری و توسعه آموزشی فعالیت می کنند، قرار گرفت.

محمد رزاقی برنامه‌ریزی و تداوم جلسات این شورا را مهم دانست و افزود: با تدوین آیین نامه شورا ، برنامه‌ریزی صحیح و برگزاری جلسات هماهنگ می توان به هدف های تعیین شده در این جهت دست پیدا کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه کردستان به اهمیت ارتقای رتبه آموزشی دانشگاه در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: می توان با ایجاد کمیسیون و کارگروه های تخصصی و نظارت بر برنامه ها، در این حوزه به هدف‌های تعیین شده به آسانی رسید.

آزاد همتی به برخی از وظایف این شورا اشاره کرد و گفت: بررسی و ایجاد رشته های جدید، اصلاح و بازنگری رشته های موجود تحصیلی، نظارت بر برنامه های درسی، بررسی اجرای رشته آموزشی به روش خاص، سیاست‌گذاری برنامه های عملیاتی دانشکده ها، بررسی و انجام اقدامات جهت توسعه گروه های آموزشی و سیاست گذاری جهت بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه از مهمترین وظایف و اختیارات این شورا است.

برچسب‌ها کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی برنامه توسعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی برنامه توسعه دانشگاه کردستان توسعه آموزشی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی