Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برای احداث این مسیر ۲۰ کیلومتری که سالها زمان برد که به نتیجه برسد بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی و استانی هزینه شد و این امیدواری ایجاد شد که ساوه برای همیشه از غرش و دود کامیون و تریلرها نجات یابد و شهروندان هم نفسی راحت بکشند اما تاکنون این مساله محقق نشده است.

با اینکه کنارگذر ساوه از نظر کیفیت مسیر، نصب علائم و ایمنی در شرایط مناسبی قرار دارد اما رانندگان کامیون و تریلرها همچنان ترجیح می دهند به صورت مستقیم از جاده شهر صنعتی به درون ساوه بیایند که علاوه بر ایجاد گره های ترافیکی، آلودگی صوتی و هوا را هم سبب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مسیر اگر محلی برای تردد خودروهای سنگین نباشد در عوض یک مزیت برای شهر ساوه دارد و آن هم جذب صدها موتورسیکلت سوار جوان و البته مزاحم است که از این مسیر خلوت برای انجام حرکات نمایشی استفاده می کنند تا انرژی خود را بدین گونه تخلیه نمایند.

در همین رابطه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه به ایرنا، گفت: آنچه وظیفه ما بود یعنی احداث زیرساخت استاندارد، نصب علائم، نیوجرسی و تجهیز کنارگذر به نحو شایسته انجام شده است و برای انتقال بار ترافیک خودروهای سنگین به این مسیر لازم است پلیس راهور و شهرداری مساعدت کنند.

«ابراهیم مردانی» اظهار داشت: همه آنچه مربوط به راهداری و وزارت راه و شهرسازی بود در این مسیر انجام شده است و دیگر کار خاصی نمانده است که ما به عنوان راهداری انجام دهیم و لازم است که پلیس راهور و شهرداری نسبت به ممانعت از تردد کامیون ها به درون شهر ساوه و هدایت آنها به مسیر تازه احداث شده، مبادرت کنند.

وی افزود: تا قبل از احداث این مسیر، رانندگان تریلر و کامیون بهانه می گرفتند که اگر از درون شهر ساوه عبور نکنم، پس از کجا باید تردد کنیم و واقعیت هم آن بود که مسیر جایگزینی در آن زمان وجود نداشت اما با ساخت این مسیر حالا دیگر هیچ دلیل قانع کننده ای برای عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از درون شهر وجود ندارد و شهرداری و پلیس راهور هم می توانند از تردد آنها ممانعت کنند تا از کنارگذر به عنوان مسیر اصلی استفاده نمایند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه ادامه داد: قرار است برای حل مشکل تردد کامیون های بومی و متعلق به خانواده های ساوجی نیز جلسه ای با انجمن رانندگان و شرکت های حمل و نقل برگزار شود تا راهکاری هم برای آنها اندیشیده شود.

به گفته او، اکنون راهداری ظرفیت پارکینگ برای ۴۰۰ تریلی و کامیون دارد که با هماهنگی شرکت های حمل و نقل امکان توقف این وسایل نقلیه متعلق به شهروندان ساوجی وجود دارد تا بدین ترتیب تردد این بخش از کامیون ها هم به درون شهر منتفی شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که درخواست برای پارکینگ کامیون های بومی در ساوه مازاد بر فضای موجود باشد، ما مسئولیت کاستی ها را می پذیریم اما انتظار داریم که از ظرفیت موجود پارکینگ ها استفاده لازم به عمل آید تا شهروندان در کوچه و محلات خود از سر و صدا و آلایندگی و ترافیک این وسایل نقلیه راحت باشند و باید در این بین اراده ای قاطع میان همه ارگان های دست اندرکار وجود داشته باشد تا علاوه بر منع تردد کامیون های غیربومی به درون شهر، فکری هم برای توقف ماشین های سنگین متعلق به مردم ساوه هم بشود.

 مردانی، مزیت این کار را خلوت شدن شهر ساوه و افزایش ضریب آسایش و رفاه زندگی شهروندان برشمرد و آمادگی کامل برای اجرای طرح ممنوعیت ورود کامیون به درون شهر را با همکاری پلیس راهور و شهرداری ساوه داریم.

وی گفت: معتقد هستم که هرگونه تردد کامیون از درون شهر به خصوص در حدفاصل میادین آزادی و شهرداری منع شود اما اگر بخواهیم این بار ترافیکی را به مسیر جنوبی شهر از میدان ولایت تا خلیج فارس انتقال دهیم ناگزیر باید زیرساخت های این بخش را هم مهیا کنیم.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه پلیس راهور ناجا شهرداری ساوه اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه پلیس راهور ناجا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه پلیس راهور ناجا شهرداری ساوه اختصاصی ایرنا تردد کامیون درون شهر پلیس راهور کامیون ها حمل و نقل شهر ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت احداث راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: دستور پرداخت اعتبار تهاتر با هدف راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان از قائم‌مقام وزیر و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به احداث مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان اظهار کرد: برای تامین مسیر دسترسی این سایت که ۳۰ هزار مسکن در آن احداث می‌شود، دستور پرداخت اعتبار به‌صورت تهاتر صادرشده است.

وی افزود: بهسازی و روکش آسفالت محور قم-جعفریه از جمله فعالیت‌های این اداره در سال جاری بوده که با توجه به تردد بالا در آن می‌تواند کمک شایانی به ارتقای کیفیت این مسیر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ مددجو در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم صاحب خانه شدند، خاطرنشان کرد: درمجموع یک هزار و ۸۱۸ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن قم تخصیص پروژه شده‌اند.

زنجیرانی‌فراهانی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی، درمانی و فرهنگی در طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم، تاکید کرد: هم‌زمان با عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، سرانه آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی آن‌ها نیز در این استان با واگذاری زمین تأمین‌شده است.

وی از ثبت‌نام ۷۰۰ متقاضی خودمالک قمی برای دریافت تسهیلات بانکی بافت فرسوده خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم، احیا و نوسازی بافت فرسوده شهرها است که در این زمینه تسهیلاتی هم پیش‌بینی و تعریف‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر، با توجه به وجود زیرساخت‌های شهری و امکانات و کاربری‌های روبنایی در آن، موجب رونق بافت مرکزی شهر خواهد شد و از توسعه فیزیکی شهر و بی‌قواره شدن آن جلوگیری می‌کند.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به اهمیت مبارزه با تخلفات مرتبط با مسکن تصریح کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و باهدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کار کرده است. طی اجرای این طرح ۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز در استان قم شناسایی و ۶۴ دفتر املاک به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

کد خبر 749264

دیگر خبرها

  • ترافیک پر حجم در مازندران
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود