Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دادستان مرکز استان هرمزگان از ابلاغ بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر الزامی نبودن ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی خبر داد. 

ایجاد زحمت و هزینه اضافی بر مردم ممنوع

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: این بخشنامه به فرماندهی انتظامی هرمزگان و کلیه دفاتر اسناد رسمی استان ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بخشنامه روز گذشته‌ دادستان کل کشور در خصوص الزامی نبودن ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی و همچنین؛  دادنامه صادره از هیأت عمومی دیوان عدالت ادارای ؛ در راستای دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و به منظور پیگیری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و همچنین انجام اقدامات لازم در جهت مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی ، برگ سبز خودر و (شناسنامه مالکیت) صادره از شرکت های تولیدی و پلیس به عنوان سند مالکیت تلقی شده و نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نمی باشد ، مگر اینکه متعاملین خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: مقتضی است دقیقاً وفق مفاد بخشنامه و مقررات، نسبت به خدمت رسانی مطلوب به کلیه مراجعان، اقدام و از هرگونه رفتاری که موجب زحمت و هزینه برای مردم شود به جد خودداری شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: در صورت مشاهده یا گزارش هر نوع اقدامی خلاف موازین مذکور، مستنکفین با اعلام جرم و تشکیل پرونده کیفری، از سوی این دادستانی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان هرمزگان ثبت معاملات خودرو دفاتر اسناد رسمی دفاتر اسناد رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نشست تعاملی با مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طی یک سال سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه