Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@20:07:10 GMT

تجارت یوآنی آسئان با هانیان چین ۷ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۰۹۱۷

تجارت یوآنی آسئان با هانیان چین ۷ برابر شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، تراکنش‌های تجاری‌ای که بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی جنوب شرقی آسیا و استان هانیان چین با استفاده یوآن، تحت یک برنامه پایلوت برای تجارت خارجی با یوآن انجام شده، در نیمه اول ۲۰۲۱ هفت برابر شده است.

تراکنش‌های تجاری بین استان هانیان چین و کشورهای عضو آسئان به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۴ میلیارد یوآن (معدل ۲۵۴ میلیون دلار) رسیده است و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم آنها بالغ بر ۳۸۵ میلیون یوآن (۶۰ میلیون دلار) شده است.

برنامه پایلوت استفاده از ارز چین در تجارت خارجی در سال ۲۰۰۹ آغاز شد و در ابتدا تنها شانگهای و ۴ شهر دیگر چین در استان گوآنگدانگ در این برنامه شرکت داشتند. پکن در ادامه تعداد شهرهایی که این برنامه در آنها فعال بود را به ۲۰ عدد افزایش داد و استان هانیان را به آن اضافه کرد. این طرح با هدف کاهش ریسک‌های تبادلات ارزی خارجی، تضمین شفافیت قیمت‌گذاری انجام شد و تامین‌کنندگان چینی که به ارزهای خارجی دسترسی نداشتند را قادر ساخت با شرکت‌های خارجی تجارت کنند.

تحت این برنامه شرکای تجارت خارجی چین می‌توانند اعتباری به یوآن در یکی از بانک‌های چین ایجاد کنند و سپس آزادانه با ارز چین به تراکنش بپردازند.

هانیان استان جنوب شرقی چین است که می‌تواند از مزیت موقعیت جغرافیایی خود برای معامله با کشورهای عضو آسئان بهره‌مند شود.

برونئی، کمبوجیه، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام اعضای آسئان هستند.

کد خبر 5298031

منبع: مهر

کلیدواژه: یوآن چین کشورهای آسیای جنوب شرقی اتحادیه جنوب شرق آسیا اقتصاد چین اقتصاد آمریکا قیمت دلار جواد اوجی وزارت راه و شهرسازی وام ودیعه مسکن واکسن کرونا شاخص کل بورس سازمان برنامه و بودجه بانک مرکزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا قیمت نفت سید احسان خاندوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند واکسیناسیون تکمیلی مرحله اول فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در کردستان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد سال جاری اجرا خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا شد و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شدند.

کد خبر 749770

دیگر خبرها

  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد