Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:28:16 GMT

آموزش های قبل از ازدواج فقط دادن یک گواهینامه نباشد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۰۹۶۳

آموزش های قبل از ازدواج فقط دادن یک گواهینامه نباشد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: مراکز مشاوره آموزش‌های قبل از ازدواج فقط دادن یک گواهینامه گذراندن کلاس‌های آموزشی نباشد بلکه با آموزش‌های کاربردی و عملیاتی‌تر با افزایش ساعات و به روز رسانی محتوای آموزشی در ارتقا مهارت زندگی زوجین بکوشند.

سعید کتابی در قرارگاه امام موسی کاظم (ع) با محوریت تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی نیز در کنار معاونت دانشکده علوم پزشکی در رابطه با آموزش‌ها و مشاوره قبل از ازدواج ورود خوبی داشته که ورود جهاد دانشگاهی در شهرستان در این امر مهم در کنار دانشکده علوم پزشکی ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده اصلی‌ترین نهاد مدنی هر جامعه بوده و حفظ خانواده از آسیب‌های اجتماعی از نقش موثری در جامعه سالم برخوردار است، اظهار کرد: ورود به سه موضوع جمعیت،تحکیم خانواده و عفاف و حجاب به عنوان یکی از جمله سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری نیازمند یک کار فرابخشی با کمک و همکاری و پیگیری همه دستگاه‌های متولی شهرستان خواهد بود که باید پای کار باشند.

کتابی با تأکید بر نقش آموزش در تحکیم بنیان خانواده، افزود: عدم آشنایی برخی از خانواده‌ها با حق و حقوق خود در خانواده ،روابط بین فرزند و همسر و ... موجب تزلزل بنیان خانواده‌ها بوده که با آموزش می‌توان در تحکیم این نهاد ارزشمند اقدام کرده و گام برداشت.

وی با بیان اینکه کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی نیازمند مداخله است، تصریح کرد: در بحث جمعیت دانشکده علوم پزشکی شهرستان اقدامات خوبی را در دست اجرا دارد و در این رابطه اقدام به تشکیل کارگروه کرده است که این اقدام دانشکده باید با کارهای ابتکاری مدون‌تر شود.

کتابی همچنین با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌های فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود یاد آور شد: اقدام در کار فرهنگی زمان بر بوده و سخت تر از کارهای عمرانی است اما نباید از این اقدامات ناامید شد چراکه برنامه‌های فرهنگی اثر بخشی بیشتری دارند.

وی در ادامه با تأکید بر ساماندهی مراکز مشاوره قبل از ازدواج سطح شهرستان خاطر نشان کرد: مشاوره قبل از طلاق بویژه طلاق‌های توافقی اجباری بوده اما نیاز است این مشاوره‌ها کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر باشند.

امام جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه با اشاره به سه موضوع جمعیت ،عفاف وحجاب و تحکیم بنیان خانواده گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون و کارشناسان ،استفاده از ظرفیت دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی ،ظرفیت حوزه علمیه خواهران و برادران از نقش موثری در پیاده‌سازی این سه سیاست در شهرستان برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد بیان کرد: از شورای اسلامی شهر اسدآباد انتظار است علاوه بر داشتن دغدغه مدیریت و خدمات شهری در باب این سه موضوع مهم نیز با ابتکارات لازم نسبت به کار فرهنگی اقدام کند ضمن اینکه اقدام به کار. فرهنگی توسط ادارات فرهنگی سطح شهرستان نیز در این سه موضوع مهم ضرورت خواهد داشت.

وی یاد آور شد: اگر باورها، آموزه‌های دینی و معنویت در جامعه تقویت شود از نقش بازدارنده در آسیب‌های اجتماعی و سلامت خانواده برخوردار خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اسدآباد هم با اشاره به رشد سالانه منفی جمعیت استان همدان اظهار کرد: بر اساس آمار سال ۹۵ استان همدان چهارمین استان سالخورده کشور بوده و در ۱۰ سال گذشته میزان ازدواج  کاهش و از سال ۹۶ میزان طلاق در این استان افزایش داشته است.

امید علی الیاسی افزود: جمعیت، تحکیم خانواده،، حجاب و عفاف سه موضوع مهم بوده که پیاده‌سازی ابلاغیات طرح بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری با همکاری و مشارکت دستگاه و ادارات و مسئولین شهرستان ضرورت دارد.

وی فرزند آوری، تشکیل خانواده ،تربیت نسل صالح ،توانمندسازی جوانان در تأمین هزینه‌های زندگی، ارتقاء امید به زندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی ،حجاب و عفاف ،افزایش ازدواج، رفع موانع ازدواج حمایت از زوج‌های نابارور، آموزش مهارت زندگی و تحکیم خانواده را از دیگر سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری برشمرد و یاد آور شد: برای پیاده سازی سه سیاست  جمعیت، تحکیم خانواده، حجاب و عفاف در ذیل قرارگاه امام کاظم (ع) سه کارگروه در شهرستان تشکیل خواهد شد که مسئولیت این قرار گاه با فرماندار و دبیری قرار گاه با سپاه شهرستان است.

الیاسی همچنین با بیان اینکه تاکنون  اقدامات خوبی در رابطه با سیاست‌های جمعیت، تحکیم خانواده و عفاف و حجاب در شهرستان انجام گرفته و با تشکیل کارگروه‌ها در ذیل قرارگاه امام کاظم(ع) این اقدامات با روش‌های ابتکاری و اثرگذار پررنگ تر و جدی تر خواهد شد، تصریح کرد: راه اندازی گروه‌های تذکر لسانی در ماه محرم و هفته عفاف و حجاب ،استفاده از ظرفیت فضای مجازی ،برگزاری نشست با استفاده از ظرفیت روحانیون ،فضا سازی و نصب بنر،حمایت از زوج های نابارور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ،تهیه چادر در بسیج بانوان ،راه اندازی مرکز مشاوره ،معرفی افراد معتاد به کمپ ترک اعتیاد،تهیه جهیزیه توسط حوزه مقاومت بسیج ،برگزاری مسابقات ،حل اختلافات زوجین و جلوگیری از طلاق از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها تحکیم خانواده جمعیت حمایت از فرزندآوری حمایت از زوج های نابارور عفاف و حجاب استفاده از ظرفیت تحکیم خانواده بنیان خانواده قبل از ازدواج عفاف و حجاب علوم پزشکی آموزش ها سه موضوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه جامعه سالم درگرو حجاب و عفاف است، گفت: نهاد‌ها ودستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید برنامه‌های جامع و عملی داشته باشند.

حسن عباسی افزود: اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط بر رعایت حجاب و اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره ها ضروری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد هم در این نشست حجاب و عفاف را زیربنای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست.

حجت الاسلام آقا محمدی، با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف ویژه شرعی هر انسان مسلمانی است،افزود: توجه به امر پوشش و رعایت حجاب برای زنان و مردان توصیه اکید قرآن کریم به بندگان است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، بسترسازی برای حفظ اصالت و ارزشهای دینی، برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تبیین ابعاد و ثمرات حجاب و عفاف در جامعه، از دیگر موضوعهای مطرح شده در این نشست بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رادان : دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند
  • دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی