برگزاری سمپوزیومهای مجسمهسازی چه مزایایی دارد؟
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۰۹۸۰
یک هنرمند مجسمهساز درباره برگزاری سمپوزیومهای مجسمهسازی میگوید: برنامهریزی درست و برگزاری سمپوزیومها میتواند سهم بسزایی در معرفی شهرها و امکانات گردشگری آنها داشته باشد. مردم از تماشای مجسمههای شهری لذت خواهند برد و مجسمهها هم به زیبایی بصری شهرها میافزایند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سمپوزیوم مجسمهسازی «گل گهر»، هدایت صحرایی که یکی از مجسمهسازان حاضر در این سمپوزیم است، می گوید: سمپوزیومها یکی از مهمترین رویدادهای هنری و فرهنگی هستند که در دو دهه اخیر در ایران شاهد برگزاری آنها هستیم و با توجه به دستاوردی که برای جامعه مجسمهساز و ساکنان شهرها داشته است، باید از امکانات فرهنگی و هنری که در دل سمپوزیومها نهفته است، به خوبی بهرهبرداری شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عضو دائمی انجمن مجسمه سازان ایران افزود: در این سمپوزیوم از سنگ مرمریت چشمه شیردوش کرمان برای ساخت مجسمهها استفاده شده است و برای نخستین بار است که همچین متریالی در سمپوزیومی در کشور مورد استفاده قرار میگیرد. به نظرم این سنگ کیفیت مطلوبی دارد و تفاوت فاحشی با دیگر سنگهای مرمری که در ایران داریم، ندارد. این سنگ کرم رنگ رگههای صورتی و نارنجی دارد و البته درخشندگی و شفافیت دیگر سنگهای مرمر را ندارد. امیدوارم نتیجه کار با این سنگ خوب باشد و آثاری ماندگاری در سیرجان به جا بماند.
صحرایی درباره غیررقابتی بودن سمپوزیوم گل گهر گفت: برای من سمپوزیومهایی که به صورت رقابتی برگزار میشود و برگزیده نهایی دارد از جذابیت بالایی برخوردار هستند و هنرمندان برای حضور در این رویداد از تمام توان خود استفاده میکنند. اما در بخش پایانی سمپوزیوم ممکن است جو منفی بر فضا حاکم شود. اما در سمپوزیومهای غیررقابتی این جو به وجود نمیآید و هر هنرمند با وسواسی که دارد تلاش میکند اثری ماندگار و حرفهای از خود برای این رویداد به جا بگذارد.
او درباره اثری که در سمپوزیوم گل گهر خلق می کند گفت: عنوان این اثر «افزیر» است و افزیر یک اصطلاح سنتی در معماری ایران است که چند سال پیش با این اصطلاح آشنا شدم و درباره آن تحقیق کردم. چون مجسمههایی که میسازم بیشتر حال و هوای معمارانه دارد و در این سمپوزیوم نیز اثری متناسب با فضای شهر سیرجان میسازم، نام افزیر را برای این اثر انتخاب کردم. این مجسمه یک کار فرمی است که پیچ و قوس های معماری ایرانی را به یاد مخاطب می اندازد. همیشه نسبت به بناهای مثل برج آزادی که به آن ها هم به عنوان اثری معمارانه و هم اثری فرمیک می شود نگاه کرد، احساس خوشایندی دارم.
هدایت صحرایی متولد ۱۳۶۵، پلدختر است. او فارغ التحصیل رشته مجسمهسازی از هنرهای زیبا دانشگاه تهران و عضو انجمن مجسمه سازان ایران است. او دبیر هنری و دبیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری و هیات داوران ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی جزیره کیش بود. این هنرمند همچنین عضو هیات داوران نهایی نخستین سمپوزیوم مجسمههای فلزی اهواز،عضو هیات داوران پنجمین سمپوزیوم هنر در طبیعت بولا نیز بوده است. مرمت و بازسازی بیش از ۲۰۰ مجسمه در موزه استاد علی اکبر صنعتی از دیگر فعالیتهای هدایت صحرایی به شمار میرود.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: سمپوزیوم مجسمه سازی گل گهر سمپوزیوم ها مجسمه سازی مجسمه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، عیدیان با ثبت این زمان حدنصاب ملی رده سنی جوانان را که با ۵۹.۴۸ ثانیه در اختیار خودش بود، بهبود بخشید.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی