Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد جباری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی و رای بالای مجلس به این طرح، اظهار داشت: یکی از سازمان‌های مهم زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی است که طرح تحقیق و تفحص از آن از زمستان سال گذشته در میان نمایندگان مطرح و بنده نیز با توجه به اطلاعات و اخباری که از وضعیت این سازمان و نحوه مدیریت بنادر و مسائل و موضوعات مطرح پیرامون آن داشتم، طرح را امضا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مسائل و مفسده‌های مختلفی در مورد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های مختلف از جمله در موضوعات واگذاری‌ اپراتوری‌ها، واگذاری‌ محوطه‌های بندری، نقش برخی از اعضای هیأت عامل در واگذاری‌های رانتی، تمدید برخی قراردادها، واگذاری‌های فاقد اهلیت، وضعیت صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی و ... مطرح بود که ما را بر آن داشت تا موضوع را با جدیت بیشتری در کمیسیون عمران نیز مطرح و پیگیری کنیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت با اشاره به رای مثبت کمیسیون عمران به طرح تحقیق و تفحص و بدنبال آن ارائه گزارش کمیسیون در صحن علنی مجلس و رای بالای نمایندگان به انجام تحقیق و تفحص از سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی سازمان بنادر به استان هرمزگان و ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی در این استان از یک سو و بی‌توجهی به وضعیت بنادر و راه‌های دسترسی به بنادر و همین طور حاکم ساختن رویه‌های نادرست بر شیوه اداره بنادر از جمله موضوعاتی است که مسؤولان کنونی این سازمان باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

جباری گفت: بسیاری از تجهیزات بندری در سایه بی‌توجهی‌های صورت گرفته، فرسوده شده و نوسازی بنادر عملا مورد غفلت قرار گرفته است و یکی از محورهای تحقیق و تفحص، ارزیابی وضعیت تجهیزات و ابنیه بنادر کشور بخصوص بندر شهید رجایی و دیگر بنادر بزرگ کشور و برخی واگذاری‌های رانتی در این بنادر و شراکت اعضای هیأت عامل با شرکت‌ها و رفتارهای رانتی است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان تصریح کرد: بندر لنگه یکی از 3 بندر مهم استان هرمزگان و قطب واردات و ترانزیت خودرو در کشور است ولی عملا نقش توسعه‌ای این بندر با شهر همجوار خود را شاهد نیستیم. علاوه بر این در مرکز استان نیز بندر شهید رجایی واقع است که سازمان بنادر حتی به جاده دسترسی به این بندر که بشدت فرسوده و آسیب‌دیده است، کوچک‌ترین توجهی ندارد و یا پرونده مالیاتی بنادرهرمزگان در تهران قرار دارد و حتی منفعتی در این زمینه نیز برای هرمزگان وجود ندارد.

جباری اضافه کرد: تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی آغاز راهی برای اصلاح رویه‌های نادرست حاکم بر این سازمان مهم و راهبردی کشور است که بتواند نقش بهتری در اقتصاد ملی و محلی ایفا کرده و بخش خصوصی حاضر در آن با اشتیاق و انگیزه هرچه بیشتری فعالیت سالم خود را ادامه دهند.

وی در پایان با بیان این که دستگاه‌ها نباید از بررسی عملکرد و تحقیق و تفحص در درون خود به شرط انجام قانونی و درست امور در درون خودشان، واهمه‌ای داشته باشند، عنوان کرد: مجموعه‌های اقتصادی باید برای ایفای جایگاه مهم خود سالم سازی شده و اگر در این زمینه به قانون‌گزاری خاصی لازم است، حتما مجلس در این زمینه با شناسایی موانع و بسترهای فسادانگیز، نسبت به تصویب قوانین در آنها اقدام کند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: تحقیق و تفحص هرمزگان احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان سازمان بنادر و دریانوردی تحقیق و تفحص از سازمان بنادر سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدعلی موسی‌ پور، مدیرکل بندر امیرآباد به همراه معاونان خود در سفر به گلستان، از کانال آشوراده، ایستگاه رادیویی دریایی  unmanned بندرترکمن و ساختمان اداری بنادر گلستان در گرگان بازدید کردند و سپس با سیدمحسن طیرانی، سرپرست و‌مسئولان بنادر گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در این نشست اظهار داشت : لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمر ثمر بود.

دیگر خبرها

  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال