Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:39:45 GMT

کرونا عامل افزایش خشونت خانوادگی و وسواس

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۱۴۹۹

کرونا عامل افزایش خشونت خانوادگی و وسواس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۳۷ درصد تماس‌ها با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی در بازه زمانی اول فروردین تا پایان مرداد امسال زمانی در حوزه مشکلات خانواده و پرخاشگری خانگی بود.

او با بیان اینکه کرونا پیامد‌های منفی در روابط خانواده‌ها ایجاد کرده است، افزود: سه هزار و ۸۵۳ مورد معادل ۱۷ درصد تماس‌ها در حوزه مداخله مفرط خانوادگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: بدرفتاری عاطفی با ۲ هزار و ۲۶۸ مورد، بدرفتاری جسمی با یک هزار و ۳۶۸ مورد، کمبود اعتماد به نفس با ۲ هزار و ۹۷۶ تماس و دلشوره با یک هزار و ۸۴۷ مورد از جمله تماس‌های به ثبت رسیده در سامانه صدای مشاور بهزیستی مازندران بوده است.

گوهردهی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۲۲ تماس نیز به دلیل مشکل با همسر بوده است، گفت: مشکلات خُلقی و رفتاری برخی از مردم در زمان شیوع کرونا ویروس واقعیتی انکار ناپذیر است و مشکل والدین با فرزند، مشکل با خانواده همسر، مشکل با جنس مخالف، مشکل با هم‌سال، مشکل با همکار از دیگر تماس‌های مردم با سامانه صدای مشاور است.

بیشتر بخوانید:

اعلام شماره تلفن روانشناسان و روانپزشکان مازندرانی + فهرست تلفن‌ها

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: کرونا باعث وسواس در برخی از مردم نیز شده است بگونه‌ای که در پنج ماه گذشته بیش از ۲ هزار تماس در ارتباط با این موضوع در سامانه صدای مشاور مازندران ثبت شده است.

او افزود: پیامد‌های روحی ناشی از شیوع کرونا بسیار تاسف بار است و ترمیم مشکلات اجتماعی و فردی ناشی از شیوع این ویروس سال‌ها زمان خواهد برد.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عواقب کرونا پیامدهای کرونا مشاوران بهزیستی سامانه صدای مشاور بهزیستی مازندران تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی