Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه نشست مشترک با اعضای هیات‌رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایران از روند واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید گفت: روند واکسیناسیون عمومی در کشور شتاب می‌گیرد و تلاش ما این است که روزانه یک و نیم تا ۲ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شود و از مرگ‌ومیرهای بیشتر مردم پیشگیری شود و با تسریع واکسیناسیون می‌توان از موج‌های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(گفتنی است آمار روزانه واکسیناسیون در کشور طی روزهای اخیر به دلیل کمبود موجودی واکسن به ۳۰۰ هزار دوز رسیده است. پیش از این، آمار روزانه واکسیناسیون در کشور از ۷۰۰ هزار دوز نیز گذشته بود اما به دلیل اتمام موجودی، آمار آن به شدت افت کرد و پایین آمد. گفتنی است دو روز پیش یک محموله بزرگ ۵ میلیون دوزی واکسن توسط هلال احمر وارد کشور شد اما ورود این محموله هنوز تاثیر خود را بر افزایش آمار واکسیناسیون نگذاشته و نشان نداده است.)

وزیر بهداشت افزود: هیچ محدودیتی در تخصیص واکسن کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم، اما نمی‌خواهیم واکسن‌ها دپو شوند. هر قدر دانشگاه‌ها در این زمینه کار کنند و واکسیناسیون را به شکل گسترده‌تری انجام دهند، به آنها واکسن می‌دهیم. بنابراین سرعت توزیع واکسن بستگی به سرعت تزریق آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.

او گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر مقدار قابل توجهی واکسن وارد کشور شده و مقدار فراوانی واکسن در اختیار ما است و تلاش ما این است که واکسیناسیون به سرعت انجام و از مرگ‌ومیرهای بیشتر جلوگیری شود. مشکلی برای تامین دوز دوم هم وجود ندارد. چون مقدار واکسن‌های تامین شده پاسخگوی دوز دوم هم هست.

بازگشایی دانشگاه‌ها در اواسط مهر

عین‌اللهی یادآور شد: متاسفانه کرونا صدمات زیادی به همه حوزه‌ها از جمله آموزش وارد کرد و آموزش به شکل مجازی به ویژه در رشته‌هایی که نیاز به کار عملی دارد، دشوار است. رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور تاکید دارند که دانشگاه‌ها سریعا بازگشایی شوند و لازمه بازگشایی دانشگاه‌ها، واکسیناسیون اساتید و دانشجویان است. تقریبا بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و از امروز واکسیناسیون دانشجویان نیز در کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. تمام مراکز ما، دانشجویان را واکسینه می‌کنند و دوز دوم آنها نیز یک ماه آینده قابل تزریق است و بازگشایی دانشگاه‌ها را در اواسط مهرماه خواهیم داشت.

بازگشایی دانشگاه‌ها از اواسط مهرماه | کارت واکسن؛ شرط حضور دانشجویان در کلاس‌ها واکسیناسیون سرعت نگیرد، موج ششم کرونا را در آبان داریم | گروه سنی مشمول واکسن کاهش می‌یابد محدودیت‌های سفر و زیارت را به تدریج برمی‌داریم

او خاطرنشان کرد: دانشجویان برای حضور در دانشگاه‌ها باید واکسینه شوند و کارت واکسن داشته باشند. همچنین برنامه ما این است که محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های سفر و زیارت و ... را با انجام واکسیناسیون به تدریج برداریم.

وزیر بهداشت از اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون خبر داد و گفت: این ممنوعیت از این پس هوشمند خواهد بود. یعنی افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، می‌توانند مسافرت بروند و محدودیت‌ها شامل حال آنان نخواهد شد.

او گفت: البته همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده شود. با واکسیناسیون اصناف می‌توان محدودیت‌های مشاغل را برداشت تا شاهد شکوفایی وضعیت اقتصادی، رفاهی و اجتماعی مردم باشیم.

وزیر بهداشت گفت: همه واکسن‌های تزریق شده به دانشجویان در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت می‌شود و دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می‌توانند واکسینه شوند. البته به سرعت، محدودیت‌های سنی در تزریق واکسن کرونا را برمی‌داریم که جزئیات آن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به اطلاع عموم می‌رسد.

دکتر عین‌اللهی تصریح کرد: از ۱۵ مهر کلاس‌های دانشگاه‌ها باید دایر شود و اساتید باید در دانشگاه‌ها حاضر شوند. حضور فراگیران و دانشجویان می‌توانند متفاوت باشد. به عنوان نمونه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که تعداد دانشجویان زیاد نیست، ممکن است تمام دانشجویان بتوانند در کلاس‌ها حاضر شوند اما در برخی رشته‌ها و مقاطع که تعداد دانشجویان زیاد است، دانشگاه‌ها می‌توانند به صورت ترکیبی، کلاس‌ها را برپا کنند که تعدادی به صورت حضوری و تعدادی نیز به صورت مجازی در کلاس‌ها شرکت کنند. دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر بخواهند به صورت حضوری در کلاس‌های دانشگاه‌ها حضور داشته باشند باید کارت واکسن داشته باشند.

دعوت از جهادگران و دانشجویان برای واکسیناسیون

او افزود: علاوه بر مراکز واکسیناسیون، هر دانشگاه، ارگان و نهادی که اعلام داوطلبی برای واکسیناسیون کند، به آنها اجازه می‌دهیم بنابراین دانشگاه‌ها هم می‌توانند در این امر و در راستای واکسیناسیون دانشجویان کمک کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: در بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کردیم که تمام کارکنان وزارت بهداشت می‌توانند به صورت داوطلبانه در واکسیناسیون مشارکت کنند و این امر فقط محدود به کارکنان حوزه بهداشت نیست بلکه تمامی پرستاران، ماماها، پزشکان و سایر نیروها نیز می‌توانند در این حرکت جهادی کمک کنند. ما در کنار تلاش‌های ارزشمند مدافعان سلامت، کمک به واکسیناسیون عمومی در کشور را مجاهدت می‌دانیم و همه مجاهدین واکسیناسیون می‌توانند داوطلبانه در این حرکت جهادی و انسان دوستانه مشارکت کنند.

عین‌اللهی گفت: همواره شاهد حرکت‌های جهادی از جمله کمک به مناطق محروم به صورت داوطلبانه بوده‌ایم و امروز از همه گروه‌های جهادی درخواست داریم که در مجاهدت واکسیناسیون مشارکت کنند تا به سرعت واکسیناسیون در کشور انجام شود.

اعلام آمادگی ۴۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برای واکسیناسیون

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: در دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی به عنوان همیاران واکسن، ثبت‌نام کرده‌اند که آنها را ساماندهی کرده‌ایم تا واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و خانواده نظام سلامت را انجام دهند و در ادامه نیز به صورت بازرس و نیز واکسیناتور در مراکز واکسیناسیون به کار گرفته شوند. با یک نرم‌افزار، این ۲۰۰ نفر عضو هیات علمی را ساماندهی کرده‌ایم و امیدواریم که این تعداد به کل یک هزار عضو هیات علمی دانشگاه برسد.

دکتر جلیل کوهپایه‌زاده ادامه داد: علاوه بر این، ۴۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای کمک به واکسیناسیون اعلام آمادگی کرده‌اند.
 

کد خبر 625129 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران وزیر بهداشت- بهرام عین اللهی واکسیناسیون واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران وزیر بهداشت بهرام عین اللهی واکسیناسیون واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه ها وزارت بهداشت وزیر بهداشت محدودیت ها کلاس ها عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال