Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اکبر فضل‌الله‌پور مدیر واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه سند رسمی جنگل‌های آق‌مشهد ساری پس از پیگیری‌های فراوان به عنوان عرصه ملی به نام دولت صادر شده است، گفت: پرونده وقفی بودن این جنگل‌ها برای همیشه بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: امکان اعمال ماده ۴۷۷ برای دومین بار در یک پرونده وجود ندارد به همین دلیل پیگیری برای وقفی بودن این عرصه‌ها نیز به لحاظ قانونی امکان پذیر نیست.

مدیر واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری در خصوص اختلاف مساحت ذکر شده در سند ملی شدن جنگل‌های آق مشهد با آنچه که پیشتر اعلام شده بود، گفت: مساحت اعلام شده کل پلاک جنگل‌های آق‌مشهد هنگام بررسی پرونده ۵ هزار و ۵۷۵ هکتار شامل ۴۷۰ هکتار مستثنیات و ۵ هزار و ۱۰۳ هکتار عرصه ملی بود.

فضل‌الله‌پور افزود: با انجام نقشه‌برداری کاداستر مساحت دقیق این عرصه ملی یکهزار ۴۴۲ هکتار نسبت به مساحتی که قبلا اعلام شده بود افزایش یافت و مساحت جدید در سند ملی ثبت شد.

او گفت: مساحت عرصه‌های ملی برای جنگل‌های آق‌مشهد ساری بر اساس سند صادر شده اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۴۵ هکتار است
فضل‌الله‌پور با قدردانی از ورود رئیس وقت دستگاه قضایی کشور، دادگستری استان مازندران، رسانه‌ها و مردم در بازگرداندن این عرصه به منابع ملی، گفت: حکم قطعی بازگشت این اراضی جنگلی به منابع ملی بعد از درخواست اعمال ماده ۴۷۷، با کارشناسی‌های دقیق، بازنگری در هیئت هفت نفره و با رای دیوان عالی کشور صادر شده است و قطعی است.


انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل های آق مشهد جنگل آقمشهد آق مشهد ساری جنگل های آق مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود