Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@22:42:01 GMT

هشدار درباره فراگیری "مو" در جهان

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۱۸۳۰

شیوع گونه‌های جهش یافته کرونا در جهان تلاش‌ها را برای مهار کرونا با چالش‌هایی مواجه کرده است. ناطقان: سویه «مو» کرونا (بی.۶۲۱.۱) به سرعت در حال شیوع در کشورهای مختلف و به ویژه در آمریکاست.

به گزارش «واشنگتن پست»، این سویه کرونا هفته گذشته برای نخستین بار در شهر «لس آنجلس» شناسایی و اکنون ۱۶۷ مورد ابتلا به این سویه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 
بر اساس اطلاعات منتشر شده، در حال حاضر حدود ۲ هزار مورد ابتلا به سویه «مو» در سراسر آمریکا ثبت شده است.

کارشناسان می‌گوید که این سویه دارای ویژگی‌هایی است که آن را قادر به فرار از برخی آنتی بادی‎ها، نه تنها آنتی بادی‌های مونوکلونال، بلکه واکسن‌ها و آنتی بادی‌های ناشی از بهبودی می‌کند.


سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرد که در حال پایش این سویه کروناست و باید مطالعات بیشتری درباره این گونه جهش یافته که برای نخستین بار در کلمبیا شناسایی شده، انجام دهد.

سویه «مو» تاکنون در ۴۰ کشور جهان از جمله آمریکا، انگلیس، آمریکای جنوبی، هنگ کنگ و اروپا شناسایی شده است.

اطلاعات منتشر شده نشان می‎دهند که در حال حاضر مواردی از ابتلا به سویه «مو» در ۴۷ ایالت آمریکا ثبت شده است.

اطلاعات جمع آوری شده از سوی «ان بی سی» نشان می‌دهد که شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا از رقم ۴۰ میلیون فراتر رفته و بیش از ۶۵۱ هزار نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

آمریکا در حال حاضر با موج چهارم شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و این در حالی است که بسیاری از متخصصان این موج را «قابل پیشگیری» توصیف کرده بودند.

در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها در بسیاری از مناطق آمریکا تکمیل شده است؛ در ایالت مونتانا تعداد بیماران از ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه فراتر رفته و بیمارستان‌ها از گارد ملی درخواست کمک کرده‎اند.

میانگین روزانه موارد بیماران کرونایی در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر رسیده که این بیشترین رقم از فصل زمستان گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

با وجود انبوه بیماران کرونایی، بسیاری از بیمارستان‌های آمریکا با بحران کمبود پرستار و کادر درمان مواجه شدند.

آگوست مرگبارترین ماه کرونایی برای فلوریدا از زمان آغاز پاندمی به شمار می‌رود.

طی ماه آگوست هزار و ۳۰۰ نفر در این ایالت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و روند بستری در میان کودکان مبتلا به کرونا روندی افزایشی به خود گرفته است. منبع: مشرق برچسب ها: هشدار ، فراگیری مو ، جهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار جهان ویروس کرونا حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ خون چشمگیر است

اینجا دانشگاه کلمبیای نیویورک است آمریکا آوریل ۱۹۶۸ آن روزها هم جنگ در جهان در حال انجام بود که یک سر آن آمریکا بود.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076610 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رنگ خون چشمگیر است
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد