Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از فراهم شدن دسترسی غیرحضوری بیمه شدگان به سوابق بیمه‌ای و دارویی خود خبر داد.

«محمد دریجانی» امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک به معنای واقعی در استان، گفت: خوشبختانه برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته و بدون الزام پزشکان و بیماران، طی مدت حدود دو سال فرایند نسخه‌نویسی الکترونیک در استان عملیاتی شد و در حال حاضر ۸۵ درصد نسخه‌نویسی استان به صورت الکترونیک انجام می‌شود و این لحاظ یزد جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه این فرآیند تنها با اطلاعرسانی و فرهنگ‌سازی با کمک رسانه‌ها با توجه به همکاری مطلوب پزشکان استان با حداقل چالش و نگرانی‌هایی که در ابتدای اجرای طرح پیش بینی می‌شد، عملیاتی و اکنون در حال انجام است.

دریجانی در ادامه با بیان این که کرونا اولویت اول امروز حوزه سلامت کشور است، از استقبال افراد فاقد بیمه از خدمات رایگان بیمه سلامت با شیوع کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه ۶۰ تا ۸۰ نفر تحت پوشش بیمه همگانی در استان قرار می‌گیرند و در صورت ابتلا به کرونا از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.

وی با بیان این که اکنون ۳۲۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، از این که امکان کاهش دغدغه مالی خانوارهای دچار بیماری از این طریق مرتفع شده، ابراز خرسندی کرد.

دریجانی یادآور شد: از ابتدای کرونا تا امروز در استان ۳۵۰ میلیارد تومان توسط سازمانهای بیمه‌گر هزینه شده است که سهم بیمه سلامت استان از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است و خوشبختانه با تعامل متولیان این حوزه در استان حتی در جریان پیک پنجم بیماری در استان با کمترین مشکل و کمبود مواجه بودیم.

وی در ادامه از فراهم شدن امکان دسترسی بیمه شدگان به سوابق دارویی خود از طریق سامانه Eservices.ihio.gov.ir/esc و همچنین تمدید و تجدید بیمه و دریافت سوابق بیمه‌ای خود از طریق سامانه Bimehsalamatiranian.ir در استان خبر داد و گفت: بیمه شدگان با ارائه کد ملی خود در این سامانه‌ها می‌توانند از این خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان نیز به خودداری برخی افراد از تزریق واکسن کرونا گلایه کرد و گفت: متاسفانه هنوز برخی از واجدین شرایط برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند در حالی که حداقل در استان یزد افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند در صورت بیماری دچار مرگ نشده‌اند و تاکید داریم برای قطع زنجیره کرونا اقدام به واکسیناسیون الزامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيمه سلامت يزد بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟