Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:57:29 GMT

۳ مرکز خرید سیب زیردرختی در اشنویه راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۲۰۸۳

۳ مرکز خرید سیب زیردرختی در اشنویه راه‌اندازی شد

مراد رسول انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری به دلیل شرایط آب و هوایی،تنش‌های آبی و جریان شدید بادها بیش‌از ۳۰ هزار تن سیب صنعتی و درجه ۳ در باغات وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون با اقدامات صورت گرفته سه مرکز خرید زیردرختی با رعایت موازین بهداشتی و ساختاری در این شهرستان راه‌اندازی و هفت مرکز دیگر نیز آمادگی کامل جهت راه‌اندازی  را دارند که در حال طی مراحل اداری و قانونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جهادکشاورزی اشنویه افزود: انباشت، خرید و فروش سیب زیردرختی کنار جاده‌ها غیرقانونی است و از انباشت این محصول در کنار جاده‌ها و بدون رعایت موارد بهداشتی با همکاری ارگان‌های مربوطه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انصاری با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش‌از ۱۶۰هزار تُن سیب از باغ‌های این شهرستان گفت: تولید این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال حدود پنج درصد کاهش دارد.

وی اظهار داشت: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به محصول سیب اختصاص یافته که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بارده است.

شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی است که با داشتن هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

اشنویه در ۶۵ کیلومتری ارومیه و در هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه قرار داشته و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی اشنویه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی اشنویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه

رئوف برهانی مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: هم‌اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد ۲ مدرسه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر شده و در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان هزینه شده است.

برهانی در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد