Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:07:28 GMT

بورل راهی عراق شد؛ بحران افغانستان در دستور کار

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۲۳۰۹

بورل راهی عراق شد؛ بحران افغانستان در دستور کار

به گزارش ایرنا از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، این اولین سفر جوسپ بورل به عراق در قامت نماینده عالی اتحادیه اروپاست. او در این سفر دو روزه قرار است با رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق دیدار کند. او با نمایندگان ویژه سازمان ملل در امور عراق هم ملاقات خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فردا (سه‌شنبه) با نمایندگان نهادهای مدنی دیدار و همچنین از موزه عراق بازدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس راهی اربیل خواهد شد تا با مقامات اقلیم کردستان درباره اوضاع منطقه تبادل نظر کند.

بورل هفته پیش گفته بود که به منظور رایزنی درباره تحولات افغانستان و سایر تحولات بین‌المللی راهی خاورمیانه می‌شود. او قصد دارد تا پس از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به امارات سفر کند. این دیپلمات پیشین اسپانیایی پس از نشست وزیران امور خارجه اروپا در اسلوونی تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید همکاری های خود را با حوزه خلیج فارس تقویت کند.

بورل هفته پیش میزان اجلاس وزرای دفاع و امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا درباره اوضاع افغانستان بود. او در پایان اجلاس تصریح کرد که افغانستان یک مساله کلیدی است و تاثیر مستقیمی بر امنیت اروپا دارد.

به گفته وی، قرار شد که یک هیات مشترک اروپایی با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی و هماهنگی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در کابل حاضر شود تا عملیات خروج شهروندان خارجی را که در افغانستان جامانده‌اند تکمیل کند.

تشکیل یک پلتفورم (بستر) گفت‌وگو با کشورهای همسایه افغانستان برای بحث‌ در خصوص مدیریت مهاجرت از این کشور، جلوگیری از گسترش تروریسم و مقابله با جرائم سازمان‌یافته از جمله قاچاق مواد مخدر و انسان از دیگر برنامه‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با اوضاع افغانستان است.

برچسب‌ها افغانستان اتحادیه اروپا جوسپ بورل عراق پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان اتحادیه اروپا جوسپ بورل افغانستان اتحادیه اروپا جوسپ بورل عراق اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین

کارکنان نهادهای اتحادیه اروپا در حمایت از فلسطین و برای برقراری صلح در غزه، راهپیمایی را انجام دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بیش از 100 تن از کارکنان موسسات اتحادیه اروپا در بروکسل یک اعتراض را علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه سازماندهی کردند.

 

.

 

آنها امروز چهارشنبه به نشانه سوگواری برای جان‌باختگان غزه و «مرگ ارزش‌های اروپایی» راهپیمایی سکوت برگزار کردند.

اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان

یورو نیوز گردهمایی این گروه از کارکنان نهاد‌های اروپایی را اینطور توصیف کرد: آنها ضمن تاکید بر بی طرفی و اشاره به ماهیت غیرسیاسی این تظاهرات، خاطرنشان کردند برای دفاع از ارزش‌هایی چون کرامت انسانی، صلح و حاکمیت قانون که با هدف حمایت از آنها استخدام شده‌اند، دست به راهپیمایی زده‌اند.

چشم انداز تحولات جنگ غزه و تهاجم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح که صدها هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، خشم بسیاری از مردم را در سراسر جهان برانگیخته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئال مادرید همچنان پادشاه اروپا؛ دورتموند برای سومین بار راهی فینال شد
  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • بورل: عملیات زمینی در رفح منجر به عواقب انسانی ویرانگر می‌شود
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • ام‌باپه خیال هواداران PSG  را راحت کرد