Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس درخواست عده‌ای از ایثارگران در سامانه سوت زنی برای پرداخت فوق‌العاده ایثارگری به ایثارگران بانک صادرات، موضوع با بانک صادرات مطرح شد و پس از آن را برای پیگیری بیشتر به بانک مرکزی ارجاع داده شد.

در نامه خبرگزاری فارس به بانک مرکزی آمده بود: مدیران بانک صادرات در پاسخ به درخواست قانونی و به حق ایثارگران بازنشسته بانک و به دلیل محکومیت بانک در مراجع قضایی مبنی بر پرداخت فوق‌العاده ایثارگران به این عزیزان، اقدام به مسدود نمودن مزایای سالیانه آنها نموده و آزادسازی و پرداخت این مزایا را مشروط به انصراف ایثارگران از شکایت خود نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایثارگران به‌دلیل عدم تمکین بانک در برقراری امتیازات پیش‌بینی شده قانونی و به ناچار مجبور به طرح شکایت در مراجع قانونی شدند که در همین راستا رای به نفع ایثارگران صادر شده است. با این حال مدیران بانک صادرات همچنان مزایای ایثارگران را مسدود کرده‌اند.

بانک صادرات پس از پیگیری‌های بانک مرکزی در نامه‌ای به مدیر ادراه رسیدگی به شکایات و تقاضاهای بانک مرکزی با استناد به ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام می‌کند «با توجه به اینکه بانک صادرات به علت واگذاری به بخش خصوصی از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شده‌اند، قانونی مبنی بر الزام این بانک به پرداخت فوق‌العاده ایثارگری به ایثارگران بازنشسته بانک وجود ندارد.»

در ادامه این نامه تاکید شده است «همچنین، براساس ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح گفته شده و به‌دلیل خصوصی بودن بانک، مشمول بانک صادرات ایران نبوده و به استناد تبصره یک ماده مزبور، به افرادی که در استخدام دولت نیستند، این فوق‌العاده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل پرداخت است اما باتوجه به اهمیت حمایت از ایثارگران محترم، طبق مصوبه هیات مدیره بانکف پرداخت فوق‌العاده یاد شده از محل منابع داخلی بانک از تاریخ 1399/08/01 اجرایی و پرداخت شده است.»

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات ایثارگران پرداخت فوق العاده بانک صادرات بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی

همتی، مدیر عامل پیشین بانک مرکزی ایران در حساب ایکس خود نوشت: «از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.»

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم