Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:18:51 GMT

مجاهدت‌های روحانیت شیعه در طول تاریخ بی‌نظیر است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۲۵۱۶

مجاهدت‌های روحانیت شیعه در طول تاریخ بی‌نظیر است

گروه استانها_ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با تاکید برلزوم بیان خدمات روحانیت و طلاب در جامعه گفت:مجاهدت های روحانیت شیعه در طول تاریخ کم نظیر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روحانیت دفاع مقدس استان همدان، اظهار داشت: اقدامات و مجاهدت‌هایی که توسط روحانیت از قبل از انقلاب شروع شده و تا امروز نیز ادامه دارد، در طول تاریخ روحانیت شیعه بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه روحانیت قبل از پیروزی انقلاب با تقدیم شهدای بزرگواری همچون شهید سعیدی و غفاری که زیر شکنجه به شهادت رسیدند و پس از آن در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز در عرصه‌هایی همچون دفاع از حرم فعالیت‌های بسیاری داشته و دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آمار شهدای روحانی در جنگ تحمیلی نسبت به سایر اقشار به مراتب بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز هر مسئله‌ای برای انقلاب به وجود بیاید این روحانیت است که خود جلوتر از مردم در صحنه حضور دارد و سپس اقدام به بسیج مردمی می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به فعالیت روحانیت در عرصه‌های خدمت‌رسانی همچون سیل، زلزله و کرونا، مطرح کرد: باید گفت در بیان این رشادت‌ها و اقدامات در جامعه دچار کم‌کاری بوده‌ایم.

وی توضیح داد: به دلیل همین غفلت امروز دشمن به خود جرات می‌دهد تا علیه روحانیت مطالب غیر واقع را بیان کند و هجمه علیه او راه بیندازد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان عنوان کرد: نه در همدان، که در سراسر کشور روحانیون گمنام بسیاری وجود دارد که فعالیت‌های بسیاری برای انقلاب و کشور و اسلام انجام داده‌اند و لذا ضروری است تا نام آن‌ها را زنده نگه داریم.

وی اظهار داشت: رسانه عمومی در سراسر سال برای معرفی حوزه‌های علمیه، برنامه‌ای مستمر را در دستور کار خود قرار دهد و به طور مثال هفته‌ای یک ساعت را برای معرفی حوزه ها و بزرگان آن اختصاص دهد.

روحانیت اصیل و انقلابی به مردم معرفی شودتلاش برای نقش‌آفرینی اثرگذار روحانیت در عرصه فعالیت‌های دینی افزایش می‌یابدامام‌‌جمعه شیراز: سامان‌دادن و اجرای مردم‌سالاری دینی هنر روحانیت است

موسوی اصفهانی مطرح کرد:اینکه تنها برای یک روز کنگره، این جلسات برگزار شود و دیگر ادامه پیدا نکند، همانند بارانی است که به سیلاب منتهی می‌شود و دیگر تاثیری در جامعه ندارد.

انتهای پیام/741/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهدا قهرمانان تاریخ و الگوی ایستادگی هستند و پاسداری از آرمان شهدا امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حجت الاسلام عبدالحسین معزی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و اظهار کرد: پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند و تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، افزود: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: شهدا قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌سال جنگ تحمیلی، گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کردند.

وی در پایان جایگاه شهدا را والا دانست و گفت: تکریم و تعظیم مقام شهدا و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران وظیفه‌ای همگانی بوده و ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور لازم و ضروری است.

کد خبر 748558

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد