Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان برنامه و بودجه کشور، «امیر امینی» رییس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین این سازمان درباره راه اندازی این سرویس گفت: راه‌اندازی سرویس یکپارچه نقشه و اطلاعات مکانی آمایش سرزمین، امکان مشاهده و کارتوگرافی ۱۵۰ لایه اطلاعات جغرافیایی مطالعات و اسناد مصوب آمایش ملی و موزاییک ۳۱ استان با بیش از ۶۰۰ فیلد آماری را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ همچنین راه اندازی این سرویس بیش از یک میلیون رکود اطلاعاتی و بیش از ۷ میلیون اطلاعات توصیفی از وضع موجود و افق ۲۵ ساله توسعه فضایی ۱۹ بخش و فرابخش را با استفاده از فناوری بومی WebGIS در بستر اینترانت سازمان ایجاد کرده است.

رییس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه، متن باز و مستقل از موتورهای GIS خارجی، دربرداشتن تمامی قابلیت‌های GIS سازمانی در محیط Web بدون نیاز به نصب افزونه سمت کاربر، تغذیه و پوشش حوزه مکانی سایر سامانه‌ها، معماری بهینه برای افزایش سرعت و پایداری سامانه در مرکز و استان ها، ارایه سرویس اطلاعات مکانی به سایر سامانه‌ها و نرم‌افزارهای سازمانی، ارجاع کلیه کاربران به یک و فقط یک منبع اطلاعاتی معتبر به هنگام درخواست نقشه و اطلاعات مکانی،به روز ماندن اطلاعات GIS حین فرآیندهای کاری را از جمله قابلیت های این سامانه برشمرد.

به گزارش ایرنا،‌ «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز امروز در موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها را از جمله برنامه‌های مهم وزارت صنعت برشمرد و تاکید کرد:‌ با مشخص کردن برنامه‌ها و اقدامات در هر منطقه از کشور و انجام اقدامات مناسب که متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است، در چهار سال آینده اقتصاد چند دهه آینده کشور جهت پیدا می‌کند، بنابراین آمایش سرزمینی موضوع مهمی است.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه ایرنا امیر امینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه ایرنا امیر امینی سازمان برنامه و بودجه ایرنا امیر امینی اطلاعات مکانی آمایش سرزمین راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی بیان کرد: خودرو‌های وارداتی برای نفراتی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند عرضه خواهد شد و در این دوره ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این مرحله علاوه بر خودرو‌های بنزینی برای اولین بار خودرو‌های وارداتی برقی نیز عرضه خواهد شد.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی در مورد این که چه کسانی در این دوره مجاز به انتخاب خودرو هستند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: خودرو‌های وارداتی برای نفراتی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند عرضه خواهد شد و در این دوره ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت.

در حالی خبری از ثبت‌نام جدید برای خودرو‌های وارداتی نیست که وزیر صمت اخیرا گفته بود که ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات موجود داریم.

با این حال مشخص نیست که عرضه خودرو‌های وارداتی چه زمانی سرعت خواهد گرفت تا بازار خودرو یک روز خوش به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما