Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@06:26:21 GMT

کشف پیکر یک شهید با پاهای بسته

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۲۹۹۶

کشف پیکر یک شهید با پاهای بسته

پیکر مطهر یک شهید در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی با پاهای بسته در فکه عراق کشف شد.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با آخرین روزهای ماه محرم، پیکر مطهر یک شهید در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی با پاهای بسته‌ شده در فکه عراق کشف شد.

 

عملیات والفجر مقدماتی با رمز «یا الله» در شمال چزابه از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ انجام شد که هدف از این عملیات تصرف پل غزیله و پیشروی به سوی العماره و تهدید آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات تحت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت که رزمندگان اسلام در ۱۲۹ گردان پیاده، ۱۱ گردان زرهی، ۷ گردان مکانیزه و ۷ گردان توپخانه از سپاه و ۴ گردان پیاده و ۷ گردان زرهی، ۶ گردان مکانیزه و ۱۶ گردان توپخانه از ارتش حضور داشتند.

عملیات والفجر مقدماتی

۲۵۰۰ کشته و زخمی و ۱۱۳ اسیر و همچنین انهدام قابل توجه تیپ‌های ۹۰۵ و ۷۰۴ و یک گردان از نیروهای سودانی از تلفات و خسارت رژیم بعث بود.   این عملیات بعد از عدم موفقیت در عملیات رمضان، دورنمای پیش‌روی در شرق بصره را دور از دسترس نشان می‌داد، پیروزی در عملیات محرم و تسلط بر زمین‌های تخت استان میسان، دستیابی به شهر العماره عراق، که به عنوان تهدید هم زمان علیه دو شهر بصره و بغداد محسوب می‌شد را امکان‌پذیر کرده بود، به همین منظور و نیز از آنجایی که فرماندهان جنگ ناگزیر بودند در مقابل تجهیزات برتر عراق، زمین سخت را گزینش کرده و درگیری در وضعیت دشوار را به دشمن تحمیل کنند، منطقه رملی غرب ارتفاعات میشداغ، حدفاصل فکه تا چزابه، برای انجام عملیات سرنوشت ساز «والفجر» انتخاب شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پیکر شهید كشف والفجر مقدماتی والفجر مقدماتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ،مرحوم نصرالله نعمت زاده پدر شهید جعفر نعمت زاده نخستین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
پیکر مرحوم نصرالله نعمت زاده در تالش تشییع و در مسجد فاروق اعظم بخش اسالم تالش به خاک سپرده شد.
شهید جعفر نعمت زاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی بود که ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تالش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست