Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در خصوص طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال که از سوی رئیس جمهوری پیش‌بینی شده، گفت: صنوف زیادی هستند که می‌توانند در اجرای این طرح به دولت کمک کرده و اجرای آن را ممکن سازند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،    به نقل از اتاق اصناف ایران، "جلال‌الدین محمد شکریه" افزود: دولت می‌خواهد کار بزرگی در نظام اقتصادی کشور انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت بهتر است فراخوانی به اصناف دهند تا آن دسته از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی که مایلند در اجرای این طرح حضور فعال داشته باشند، ثبت نام کرده و ظرفیت‌های خود را معرفی کنند.

او افزود: برای ساخت این تعداد مسکن به کالا‌ها و مصالح زیادی نیاز است و برخی از اصناف می‌توانند با تولید، توزیع و خدمات فنی این ملزومات را فراهم کنند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: طبیعی است که دولت باید اعتبارسنجی کرده و از ظرفیت صنوف استفاده کند. اما شرط استقبال اصناف از این طرح پایبندی دولت به قرارداد‌های مالی خود با اصناف است.

شکریه در ادامه تصریح کرد: روش‌هایی برای استفاده از ظرفیت صنوف در اجرای این مانند استفاده از شرکت‌های متمرکز یا شرکت‌های تخصصی می‌توان پیشنهاد داد.

وی افزود: یکی از پیشنهاد‌ها می‌تواند این باشد که واحد‌های صنفی ثبت نام شده در قالب یک شرکت متمرکز خدمات خود را به دولت ارائه دهند. در این روش، دولت می‌تواند ساخت هر بلوک را به یک شرکت واگذار کند تا سرعت اجرا بالا برود. در مرحله‌های بعد هم می‌تواند آن‌ها را ارزیابی کند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که شرکت‌های تخصصی ایجاد شوند و هر صنف تفکیک شده، مجموعه‌ای تشکیل داده و در ادامه کار را بین خودشان تقسیم کنند.

وی تاکید کرد: با بررسی بیشتر می‌توان پیشنهادات دیگری هم به دولت ارائه کرد، اما آنچه مسلم است این است که، با تسهیل ساخت و ساز و با استفاده از ظرفیت اصناف و پرهیز از تجربیات ناموفق گذشته می‌توان این مهم را با ضریب مطمئن‌تری پیش برد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت