Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالی پور سرپرست شهرداری اهواز گفت: پس از بارندگی و آبگرفتگی آذرماه سال ۹۸، موضوع جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی اهواز مورد توجه جدی قرار گرفت و در نتیجه، اجرای طرح ضربتی اصلاح شبکه موجود و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ برای ۵۶ نقطه بحرانی در قالب ۱۴۲ پروژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تکمیل اقدامات باقیمانده طرح ضربتی، برنامه‌ریزی عملیاتی طرح علاج‌بخشی، عقد قرارداد‌های ترک تشریفات، لایروبی و رفع انسداد خطوط و برخی دیگر اقدامات کوتاه مدت از جمله اهم اقدامات انجام‌شده هستند.

عالی پور بیان داشت: از مجموع پروژه‌های طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی ۷۴ پروژه از این تعداد سهم شهرداری، ۵۳ نقطه مربوط به آبفا و ۱۵ پروژه نیز مشترک هستند. تاکنون ۶۲ پروژه شهرداری به صورت صددرصد اجرا شده است، اما آبفا تنها ۲۶ پروژه از مجموع پروژه‌های خود را تکمیل کرده است. هشت پروژه از مجموع پروژه‌های مشترک این دو سازمان نیز تکمیل شده است.

سرپرست شهرداری اهواز تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ پروژه شهرداری اهواز، ۱۰ پروژه آبفا و شش پروژه مشترک در حال اجرا هستند و شرکت آبفا هنوز کار اجرای ۱۷ پروژه را آغاز نکرده است و اگر طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی به صورت صحیح اجرا شود، در زمان بارندگی‌های با دوره بازگشت پنج ساله که در هر نیم ساعت ۲۵ میلیمتر بارندگی رخ می‌دهد، هیچ لکه آبگرفتگی در شهر وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی و علاج‌بخشی، حداکثر مدت زمان آبگرفتگی باید شش تا هشت ساعت باشد و آب وارد منازل نشود و مسائل مالی و معارض یعنی اشخاص حقیقی یا عوارض زیرساختی (تداخل با خطوط تاسیسات) دو مانع اصلی هستند که موجب می‌شوند زمان‌بندی اجرای پروژه از حالت عادی خارج شود. در حالت عادی، پروژه‌های این طرح در مدت سه تا چهار ماه اجرا می‌شوند.

او گفت: وجود رسوبات در مجاری فاضلاب موجب می‌شود سیستم فاضلاب موجود هم کار نکند. اگر بتوان از شبکه فاضلاب موجود اهواز با تمام راندمان بهره‌بردای کرد، در صورت بارندگی ۳۰ میلیمتری در یک شبانه‌روز، باید هیچ مشکلی در اهواز رخ ندهد و در حال حاضر در فصل تابستان در یک هزار نقطه در شهر اهواز فوران فاضلاب داریم که لایروبی نشدن و ریزش خطوط، علل اصلی این وضعیت هستند. اگر آبفا شبکه فاضلاب بی نقصی داشت، این همه بحران در اهواز نداشتیم.

عالی پور اظهار داشت: در بالغ بر ۳ هزار نقطه مشکل نبود درب منهول وجود دارد که تاکنون اقدام چشمگیری در خصوص تامین درب این منهول‌ها انجام نشده است در حالی که مسئولیت تامین، حفاظت و نگهداری تاسیسات آبفا بر عهده این شرکت است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبهای سطحی انتقال آب آب های سطحی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری

رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) رخ داده است، افزود: عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه پنج در حین انجام عملیات لوله گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

او ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیرو‌های آتش نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی بمنظور جلوگیری ازآب گرفتگی معابر و براساس برنامه ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج